DACIA NA EURÓPSKOM PÓDIU V PREDAJI SÚKROMNEJ KLIENTELE ZA ROK 2021.

DACIA NA EURÓPSKOM PÓDIU V PREDAJI SÚKROMNEJ KLIENTELE ZA ROK 2021.

18. januára 2022 0 Od spiatocka.sk
  • Predajom 537 095 vozidiel v r. 2021, dosiahla DACIA zvýšenie o 3 % na trhu postihnutom pandemickou krízou a krízou v dodávkách elektronických komponentov.
  • Značka zvýšila tempo a na európskom trhu osobných vozidiel predaných fyzickým osobám dosiahla rekordný podiel 6,2 %, čo značke umožnilo vystúpiť prvýkrát na európsky stupienok víťazov v predaji jedntlivcom.
  • Tento výsledok bol dosiahnutý vďaka úspechu nových generácií modelov DACIA Sandero (viac ako 226 000 predaných vozidiel) a DACIA Duster (viac ako 186 000 predaných vozidiel).

 

  • Sandero ostávana najpredávanješím modelom súkromnej klientele v Európe, každoročne od r.2017 a Duster je nejpredávanješím SUV v tomto segmente klientely v Evrópe od r. 2018.
  • Model DACIA Spring, ktorého predaj začal na jar (27 876 vozidiel), už hrá jednu z vedúcich úloh na trhu čistých elektromobilov. Objednávky po 9 mesiacoch od uvedenia do predeja sú na úrovni viac jako 46 000 kusov.
  • O obľúbenosti značky DACIA svedčí aj miera rastu a vernosti zákazníkov, která je za r. 2021 naďalej veľmi vysoká a mala by stúpať aj v roku 2022 vďaka rozšíreniu produktovej ponuky – uvedením nového modelu Jogger v prvom štvrťroku – rodinného, až sedemmiestneho modelu.

Dacia

RASTÚCE OBJEMY A PODIELY NA TRHU

Objemy predajov značky DACIA, zvýšené o 3,1 % oproti predchádzajúcemu roku, dosiahli v r. 2021 536 095 vozidiel na trhu, silne postihnutom pandemickou krízou a krízou v dodávkách elektronických komponentov. DACIA zvýšila svoj podiel na trhu o 0,1 bodu na 3,5 %.

Rast značky DACIA sa vysvetľuje najmä úspechom jej novej modelovej rady u súkromnej klientely. DACIA v r. 2021 v Európe dosiahla rekordný podiel 6,2 % na trhu osobných vozidiel pre tento segment. Prvýkrát sa stala treťou najpredávanejšou značkou súkromnej klientely v Európe.

DACIA je č.1. v predaji vo Francúzsku a Rumunsku při tejto klientele. A medzi prvými piatimi na 10 ďalších európskych trhoch (Taliansko, Španielsko, Portugalsko, Belgicko, Rakúsko, Poľsko, Česká republika, Slovensko, Maďarsko, Chorvátsko). V Nemecku sa značka zaradila mezi prvých desať a v Maroku si drží vedúce postavenie.

Tento výkon se opiera o úspech nových generací Sandero a Duster.

Dacia Duster 2022

Model DACIA Sandero vykázal za r. 2021 226 825 predaných vozidiel, pričom viac ako 90 % tohoto objemu tvorí jej tretia generácia. V r. 2021 bol model DACIA Sandero piaty rok za sebou nejpredávanejším modelem fyzickým osobám v Európe. Za zmienku stojí, že Sandero je v niektorých krainách dokonca najpredávanejším modelom v rámci všetkých typov klientely spolu, čo mu umožnilo dosiahnuť 2.miesto medzi najpredávanejšími vozidlami Európy.

 

DACIA Duster je taktiež úspešným, od 2018 je najpredávanejším SUV súkromnej klientele v Európe. S 186 001 predanými vozidlami v 2021 presiahol Duster 2 milióny kusov predaných od uvedenia na trh v 2010.

Model DACIA Spring, uvedený na jar, vstúpil úspešne na trh elektomobilov s 27 876 predanými vozidlamia, pričom ku koncu roka registroval viac jako 46 000 objednávok.

Účelom modelu Spring bolo sprístupnenie elektomobility všetkým. Až 80 % tých, ktorí si Spring zakúpili, predtým klientami značky Dacia neboli.

modelová RADA SMERUJÚCA NAHOR

Ponuka značky DACIA se stále drží svojich základných atribútov, které sú zásadné pre zákazníkov, ale stáva sa stále viac atraktívnou aj vďaka najlepšie vybaveným verziám. Preto si 90% zákazníkov DACIA Spring zvolilo výbavu Comfort Plus, verzia Stepway predstavuje 70 % predajov Sandero a 60 % zákazníkov modelu Duster dalo prednosť výbave Prestige.

 

Toto nadšenie pre lepšie vybavené verzie modelovej ponuky sprevádza miera rastu nových zákazníkov o 60 % (mimo Renault Group). Pri obmene svojho vozidla sa 75% zákazníkov značky DACIA rozhodlo zostať při Renault Group ponuke.

POZITÍVNy VÝHĽAD NA Rok 2022

V r. 2022 sa k úspešným modelom sortimentu DACIA pridá model Jogger. Sedemmiestny, na novo poňatý rodinný model, ktorý je odhodlaný vyhovieť potřebám klientely vyžadujúcej pohodlie, priestranný interiér a modularitu.

 

V r. 2022 sa bude ďalej rozvíjať strategický plán, a to cestou rozvoja novej identity značky, jako v predajnej sieti, tak aj v oblasti nových produktov.

 

Objemy za r. 2021 celosvetovo: 537 095

DACIA Sandero 226 825
DACIA Duster 186 001
DACIA Spring 27 876
DACIA Logan 27 136
DACIA Lodgy 24 526
DACIA Dokker 44 684
DACIA rôzne 47