Renault Megane R.S. prichádza na slovenský trh. Akú má cenu?
5. júna 2021Renault Megane R.S. je u nás v redakcii veľmi obľúbené auto. Mohli sme otestovať Megane R.S. Trophy, ale aj limitovanú verziu Trophy-R. Popravde Megane R.S. ma chytil za srdce, ale teraz prichádza facelift Megane R.S. na slovenský trh. Poďme sa pozrieť na cenu.
Renault Megane R.S. má po novom pod kapotou motor TCe 300. V praxi to znamená 1,8-litrový preplňovaný štvorvalec s výkonom 300 koní a krútiacim momentom 420 Nm. Poháňané sú predné kolesá cez automatickú prevodovku EDC. Okrem toho má tento hothatch mechanickú klapku, vďaka ktorej je možné regulovať intenzitu zvukového prejavu. Nechýbajú tu ani ďalšie poznávacie znaky R.S. Podvozok 4CONTROL, ktorý umožňuje maximálnu obratnosť pri zatáčaní a stabilitu v rýchlych zákrutách. Nový R.S. Monitor (voliteľný) zobrazuje rôzne parametre vozidla v reálnom čase: zrýchlenie, brzdenie, uhol natočenia volantu, fungovanie systému 4CONTROL, teplotu, tlak a pod.
Nový Megane R.S. využíva tiež nové funkcie tejto rady vďaka integrácii nového 9,3’’ displeja a multimediálneho systému Renault EASY LINK, ako aj nového digitálneho 10,2‘‘ prístrojového štítu TFT.
Čo sa týka jazdných asistentov, Nový Megane R.S. je vybavený systémom upozornenia pri opustení jazdného pruhu, adaptívnym tempomatom s funkciou Stop&Go (voliteľné) a aktívnym núdzovým brzdením, obzvlášť potrebným pri jazde v meste vďaka detekcii prítomnosti chodcov.
V ponuke je aj ešte ostrejší a športovejší Megane R.S. Trophy. V porovnaní s normálnym Megane R.S. má verzia Trophy podvozok Cup. Tento podvozok má mechanický samosvorný diferenciál Torsen®, ktorý poskytuje výhodu lepšej trakcie pri prejazde zákrutami. Taktiež je vybavený tlmičmi a pružinami, ktorých tuhosť bola zvýšená o 25 % respektíve 30 % a používa o 10 % tuhšie stabilizátory v porovnaní s klasickým Megane R.S.
Nový Megane R.S. TROPHY si zachováva predné dvojdielne plávajúce brzdové kotúče so stredovou časťou z hliníka. Sú ľahšie o 1,8 kg, ale zároveň účinnejšie vďaka lepšiemu odvádzaniu tepla pri intenzívnom používaní, čím sa optimalizuje ich výdrž. Ďalej tu sú červené strmene Brembo®, ktoré vizuálne odlišujú túto verziu, rovnako ako nápis TROPHY na F1 lište v prednom nárazníku a špecifické disky 19’’ Jerez (štandard) a Fuji Light (voliteľné). Posledné menované sú ľahšie o 2 kg a štandardne obúvajú pneumatky Bridgestone Potenza S007, špeciálne vyvinuté pre Renault Sport.
Renault Megane R.S. začína na cene 36 150€. Renault Megane R.S. Trophy začína na sume 40 550€.