Prvá hybridná Dacia a limitované N. Čo sa udialo v motoristickom svete?

Prvá hybridná Dacia a limitované N. Čo sa udialo v motoristickom svete?

11. októbra 2022 0 Od spiatocka.sk

 

Na nadchádzajúcom parížskom autosalóne Dacia predstaví svoj prvý hybridný model. Vozidlo Dacia Jogger Hybrid 140 dostane najjednoduchšiu technológiu z radu E-Tech. Tú už dva roky ponúka Renault pre hatchback Clio a SUV Coupe Arkana. Skladá sa z 1,6 benzínového atmosférického motora, elektromotora a robotizovanej prevodovky bez synchronizátorov a spojky, výkon je 140 koní. Hybridný Jogger sa začne predávať na jar 2023. A na autosalóne v Paríži sa predstaví Dacia Duster Mat Edition so špeciálnym dekorom a výbavou.

Medzitým v aliancii Renault- Nissan- Mitsubishi nastáva prerozdelenie vlastníctva. Šéfovia Renaultu a Nissanu už podľa agentúry Reuters začali rokovať v Japonsku. Teraz Francúzi vlastnia 43 % akcií japonskej spoločnosti, ale Nissan drží iba 15 % akcií Renaultu. Predpokladá sa vyrovnanie akcií. Francúzska strana predá 28 % akcií, pričom zostane 15 % podiel. Konečné rozhodnutie by malo byť oznámené čoskoro.

Hot hatch Hyundai i30 N Drive-N, predstavený ešte na jar, sa začal predávať. Pre Európu bolo vyrobených 620 áut a ďalších 180 kópií bolo odoslaných do Austrálie. Táto špeciálna edícia obsahuje špeciálne polepy na dverách, 19-palcové bronzové kolesá a čierny dekor. Na štítkoch, ktoré sa nachádzajú na predných blatníkoch, sú uvedené zemepisné súradnice technického centra Hyundai N na okruhu Nurburgring, kde sú všetky modely N vyvíjané. Štandardná výbava je motor 2,0 turbo (280 k), „mechanika“ alebo „automat“ , pohon predných kolies so samosvorným diferenciálom.

Čínska spoločnosť Nio začala objavovať európsky trh minulý rok, no zatiaľ boli tieto elektrické vozidlá oficiálne dodané len do Nórska. Teraz sa rozšírila geografia dodávok. Pred koncom októbra sa začne predaj v Nemecku, Dánsku, Švédsku a Holandsku. Prvorodeným bude veľký sedan Nio ET, v januári príde časom crossover Nio EL7 a v marci malý sedan Nio ET5 . Súbežne s tým spoločnosť buduje vlastné rýchlovýmenné stanice batérií. Do konca tohto roka bude v Európe otvorených 20 takýchto miest a ďalších 100 staníc je naplánovaných na rok 2023.