Bentley predstavilo aktualizovaný sedan Flying Spur.
11. septembra 2024Prepracované kupé a kabriolet Bentley Continental GT, ktoré bolo odhalené už v júni, sa oficiálne považujú za novú generáciu. Ale aspoň majú dvojdverové autá výrazne prepracovaný vzhľad a celkový podiel vymenených a upravených komponentov bol 68 %. Oveľa prekvapivejšie je, že spoločnosť predstavuje aj sedan Bentley Flying Spur, ktorý je momentálne prezentovaný ako nová, štvrtá generácia! Aj keď podiel zmenených komponentov nie je daný a ani zmien vo vzhľade nie je veľa.

Všetky svetlá na rozdiel od Continentalu zostali rovnaké. Diely karosérie sú tiež neporušené. Vizuálne aktualizácie zahŕňajú iba masku chladiča, predný nárazník, difúzor vzadu a kolesá s priemerom 22 palcov (na výber sú tri možnosti). Táto sada je vhodná len na ľahký restyling.

Jemná výzdoba interiéru bola prepracovaná a bol pridaný ionizátor vzduchu. Teraz je možné objednať kožené čalúnenie s trojrozmerným vzorom a ďalšou novinkou sú všetky štyri sedadlá so zabudovanou klimatizáciou: elektronika flexibilne a súčasne mení intenzitu vykurovania a vetrania na základe údajov z teplotných senzorov v sedadlách. Otočný centrálny modul palubnej dosky zostal zachovaný, ktorý má tri strany. 12,3-palcovú obrazovku multimediálneho systému, blok troch analógových váh alebo prázdny panel.


Sedan ale získal novú pohonnú jednotku. Rovnako ako Continental, aj faceliftovaný Flying Spur debutoval v najvyššej výbave Speed , ktorá nahrádza motor W12 hybridným pohonom Ultra Performance. Pod kapotou je známy motor V8 4.0 biturbo a nie v najvýkonnejšej verzii (600 k, 800 Nm). A do osemstupňového „robota“ s dvomi spojkami je integrovaný elektromotor s maximálnym výkonom 190 k a 450 Nm. Špičkový systémový výkon je 782 koní, krútiaci moment 1000 Nm! Zatiaľ čo predchádzajúci sedan Speed s motorom W12 mal 635 koní a 900 Nm.

Trakčná batéria s kapacitou 25,9 kWh (85 % využitá) má prevádzkové napätie 400 voltov a je umiestnená v zadnom previse, čím sa objem batožinového priestoru zmenšil zo 420 na 346 litrov. Batéria váži 209 kg a preto má Flying Spur teraz rozloženie hmotnosti s dôrazom nie na prednú, ale na zadnú nápravu (48:52 namiesto doterajších 53:47). V čisto elektrickom režime môžete prejsť až 76 km a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 140 km/h. Na palube je len 11kW AC nabíjačka. A maximálny dojazd s plnou nádržou (ktorej objem sa zmenšil z 90 na 80 litrov) a nabitou batériou je 829 km.

Pohotovostná hmotnosť štvordverového vozidla je 2 645 kg oproti 2 437 kg pre automobil s motorom W12. V hybridnom režime s nabitou batériou dokáže nový sedan zrýchliť na „stovku“ za 3,5 sekundy namiesto 3,8 sekundy v prípade predchádzajúceho benzínového modelu. Ale maximálna rýchlosť je teraz obmedzená na 285 km/h, hoci predchádzajúci Flying Spur Speed mohol dosiahnuť 333 km/h a hybridný Continental stále nemá obmedzovač.

Samozrejmosťou je zachovaný pohon všetkých kolies s elektronicky riadenou uzávierkou zadného diferenciálu eLSD a plne ovládaný podvozok. To všetko mala verzia Speed predtým. Zmeny sú však vo vzduchovom pružení. Namiesto trojkomorových vzduchových pružín sú dookola nainštalované dvojkomorové, plus nové adaptívne tlmiče so samostatnými kompresnými a odskokovými ventilmi. Aktívne stabilizátory zostali zachované a neboli prevedené zo 48-voltového elektrického systému do bežného 400-voltového systému.

Dodávky hybridných sedanov Bentley Flying Spur Speed spustia do konca roka s cenou od 220 000 libier. Neskôr bude aktualizovaný aj základný hybrid s motorom V6. Model Flying Spur má túto verziu od roku 2021. Ale čisto benzínové úpravy sú zo sortimentu vylúčené.



