Prečo autá hrdzavejú a čo s tým robiť?

Prečo autá hrdzavejú a čo s tým robiť?

5. mája 2022 0 Od spiatocka.sk

Moderné automobilky predstavujú vo vozidlách čoraz viac systémov. Bez ohľadu na to, aké zariadenia sa v aute používajú, vždy auto potrebuje dobrú antikoróznu úpravu. Väčšina výrobcov venuje pozornosť skutočnosti, že tento parameter je poskytovaný v plnom rozsahu. Zástupcovia Volkswagenu sa opakovane podelili o proces spracovania karosérie. Podobný cyklus používajú aj iní výrobcovia.

Korózia

Ako sa prejavuje korózia?

Stojí za to vyvrátiť názor, ktorý sa objavuje medzi motoristami. Hrdza sa objavuje za akýchkoľvek podmienok, v chladnom aj horúcom podnebí. V mraze sa vlhkosť, ktorá sa hromadí v dutinách karosérie, začína rozširovať na kov, čím je narušená tesnosť spojov a antikorózna ochrana. V extrémnom teple sa samotný kov začne rozťahovať, čo vedie k poškodeniu laku. Ale hlavným faktorom, ktorý vyvoláva tento problém, je vlhkosť.

Na zabezpečenie ochrany proti hrdzi výrobcovia pri tvorbe nových modelov zaraďujú do technologického cyklu antikoróznu úpravu. Každá spoločnosť má svoje tajomstvá, pretože faktory vedúce ku korózii sú tiež odlišné. Napríklad soľ, cestné chemikálie, pieskovanie.

Záruka proti korózii.

Tento koncept využíva mnoho automobiliek. Napríklad Volkswagen poskytuje 12-ročnú záruku. Zdá sa to veľa, no v skutočnosti je to záruka, že počas tejto doby sa na aute neobjavia diery od hrdze. Štandardná záruka na škvrny od hrdze je vo všeobecnosti rovnaká ako 3-ročná všeobecná záruka na vozidlo.

Parafínové ošetrenie.

Najzraniteľnejšie voči tvorbe korózie sú skryté dutiny vozidla. Práve v nich sa často hromadí vlhkosť. Tieto oblasti zahŕňajú dvere, prahy. Tieto časti potrebujú dodatočnú a silnejšiu ochranu proti tvorbe hrdze. Volkswagen používa na plnú ochranu kovu osvedčený nástroj parafín.

Keď sa karoséria budúceho vozidla odošle do stanice na úpravu parafínu, cez špeciálne technologické otvory sa do nej naleje asi 400 kg zahriateho materiálu. Táto hmotnosť sa však na konci postupu neuloží zostáva iba 1,6 kg ochrannej kompozície.

Korózia

Ďalšia zaujímavá otázka. Ako môže výrobca vo fáze výroby automobilu určiť, ako dlho vydrží antikorózny náter? Na tento účel sa používa špeciálny testovací cyklus, ktorý trvá šesť mesiacov. Je ťažké si to predstaviť, ale simuluje životnosť vozidla 12 rokov. Počas tejto doby je vozidlo vystavené rôznym namáhaniam. Vysokým, nízkym teplotám, vystaveniu soli, prachu, štrku atď. Po overení sa vygeneruje správa, ktorá indikuje efektivitu spracovania.

Ako zachovať odolnosť proti korózii počas opravy? Ak sa oprava určitého dielu vykoná bez výmeny, musí sa pri odstraňovaní zinkovej vrstvy zmazať. Je však jednoducho nemožné vykonať galvanizáciu na čerpacej stanici, pretože by to vyžadovalo veľký priemyselný kúpeľ. Preto sa namiesto bežnej zinkovej vrstvy používa antikorózna zmes. Ak nechcete hľadať vhodný materiál na trhu, opravy by sa mali vykonávať s úplnou výmenou dielu. Len tak ochránite vozidlo pred problémami s hrdzou.

Výskyt hrdze na karosérii auta je častým javom, ktorý je náchylný najmä na autá v pokročilom veku. V továrni je karoséria ošetrená špeciálnou zmesou, ale počas prevádzky je vozidlo vystavené rôznym faktorom.