Porsche ukázalo interiér druhej generácie modelu Macan.
13. decembra 2023Prvá a zatiaľ jediná generácia mladšieho crossoveru Porsche bola predstavená už v roku 2014. Odvtedy prešiel Macan už dvoma aktualizáciami, pričom druhá modernizácia bola vykonaná len pred dvoma rokmi. Súviselo to s potrebou predĺžiť životnosť montážnej linky súčasnej benzínovej generácie, kým ju nenahradí úplne nový elektromobil. Debutovať mal tento rok, no kvôli softvérovým problémom sa odložil až na rok 2024. Porsche o aute pomaly vypúšťalo malé informácie a teraz sa objavila prvá oficiálna snímka interiéru.
Predvídateľne využíva rovnakú architektúru Porsche Driver Experience, ktorá sa nedávno objavila na Cayenne a Panamera a pôvodne debutovala na sedane Taycan. Digitálny prístrojový panel je 12,6-palcový zakrivený displej. Vodič bude mať k dispozícii aj head-up displej so širokým pozorovacím uhlom a podporou rozšírenej reality. Táto technológia umožňuje zobraziť rôzne interaktívne tipy – napríklad šípky označujúce smer odbočenia alebo červené sektory znázorňujúce nebezpečnú vzdialenosť od auta vpredu.
V strede palubnej dosky je hlavná obrazovka multimediálneho systému (10,9 palca), ktorý má podporu pre bezdrôtové systémy Apple CarPlay a Android Auto, vstavané mapy Google alebo Apple a funkciu bezdrôtovej aktualizácie. Tretí displej rovnakej veľkosti je možné objednať špeciálne pre spolujazdca. Poskytuje prístup k niektorým vstavaným funkciám a čo je najdôležitejšie, umožňuje vám prezerať videá a sociálne siete na cestách. Dokonca je možné stiahnuť si mobilné hry z Porsche App Centre. To všetko vďaka softvéru založenému na operačnom systéme Android.
Pred rokom boli zverejnené stručné technické údaje crossoveru. Elektrický Macan druhej generácie je postavený na sľubnej platforme PPE (Premium Platform Electric), ktorá má 800-voltový elektrický systém a umožňuje dvojmotorové verzie s pohonom všetkých kolies a výkon jednosmernej nabíjačky až 270 kW. Titulná verzia Macanu bude mať dva elektromotory s celkovým výkonom 612 koní a 1000 Nm, batériu CATL s kapacitou 100 kWh, ako aj vzduchové pruženie (rozsah nastavenia 70 mm) a plne ovládaný podvozok. Zadné kolesá sa môžu vychýliť o uhol až päť stupňov. Statické rozloženie hmotnosti pozdĺž náprav je 48:52 v prospech zadnej nápravy, čas zrýchlenia na „stovku“ je 3,6 sekundy.
Kompletne dokončená produkčná verzia bude predstavená v prvej polovici roku 2024, pričom dodávky prvým zákazníkom sú naplánované na september. Nový Macan sa bude vyrábať v rovnakom závode v Lipsku, kde sa vyrába súčasný benzínový model. Navyše zostane v prevádzke až do roku 2026, pretože Porsche nechce riskovať a nechať elektrický crossover bez benzínového krytia.