Porsche 911 Sport Classic je najvýkonnejšie Porsche 911 s manuálnou prevodovkou.

Porsche 911 Sport Classic je najvýkonnejšie Porsche 911 s manuálnou prevodovkou.

28. apríla 2022 0 Od spiatocka.sk

Porsche 911 s názvom Sport Classic už patrilo do rodiny 997. Kupé bolo predstavené v roku 2009 a bolo vyrobených len 250 kópií. Teraz sa v aktuálnom rade rade 992 objavilo Porsche 911 Sport Classic, pričom ide opäť o limitovanú edíciu, aj keď edícia narástla na 1250 kusov.

Porsche 911 Sport Classic

Hlavná myšlienka tejto verzie je stelesniť Porsche 911 z rokov 1964-1973 modernom aute. Hlavným retro prvkom je tu „kačací chvost“ spojlera, ako napríklad model Porsche 911 Carrera RS z roku 1972. Je vyrobený z uhlíkových vlákien a má pevný uhol nábehu. Veko kufra a strešný panel sú vyrobené z rovnakého materiálu.

Verzia Sport Classic obsahuje aj originálne stredové matice na kolesách inšpirované kolesami Fuchs predstavenými na 911 S v roku 1967. Titulná farba Sport Grey Metallic je inšpirovaná starým Porsche 356. K dispozícii sú aj iné farby a ozdobné pruhy pozdĺž karosérie alebo štartovné čísla na dverách (od 1 do 99).

Porsche 911 Sport Classic

Aj interiér je zariadený v nostalgickom štýle. Sedadlá sú čalúnené kockovanou látkou a semianilínovou kožou vo farbe koňaku s drevenou dyhou s otvorenými pórmi na prednom paneli. Zmenená grafika a fonty nástrojov majú tiež odkaz na skorú „deväťstojedenástku“. Tiež odstránená časť zvukovej izolácie je na zvýšenie efektu.

No nielen retro duch Porsche 911 Sport Classic vyniká. Je tu tiež veľa inžinierskej práce, keďže ide aj o najvýkonnejšiu verziu s manuálnou prevodovkou. Doteraz mala tento titul verzia GT3 s atmosférickým 4.0-litrovým šesťvalcom (510 k). Za základ sa zobralo Porsche 911 Turbo , ktoré sa dlho ponúkalo len s  PDK, no poriadne sa pretrepalo a „vyzlieklo“. Výkon motora 3,7 biturbo bol znížený z 580 na 550 k, nainštalovaný bol upravený výfukový systém a sedemstupňová manuálna prevodovka od Carrera. Namiesto pohonu všetkých kolies tu máme pohon zadnej nápravy.

Porsche 911 Sport Classic

Podvozok so širokým rozchodom a rozšírené blatníky sú tiež požičané z verzie Turbo, ale prívody vzduchu v zadných blatníkoch boli v mene estetiky zrušené. Dodatočné nasávanie vzduchu sa vykonáva cez nenápadné štrbiny pod spojlerom. Štandardnou výbavou je odpruženie PASM s adaptívnymi tlmičmi a o 10 mm menšou svetlou výškou a karbón-keramické brzdy.

V Nemecku stojí kupé Porsche 911 Sport Classic 273 000 eur, hoci bežné 911 Turbo S s motorom s výkonom 650 koní, robotom PDK a pohonom všetkých kolies ponúkajú za 227 000 eur. Dodávky vozidiel sa začnú v júli. O tom, že sa celá partia veľmi rýchlo rozprchne, niet pochýb. A pre tých, ktorí meškajú, príde na jeseň čiastočná „kompenzácia“: balíček Heritage Design Classic pre bežné 911, ktorý bude obsahovať nostalgické čalúnenie a dekor.

Porsche 911 Sport Classic