Poriadne výkonné MG 4 XPower príde do Európy. Bude mať viac ako 400 koní.

Poriadne výkonné MG 4 XPower príde do Európy. Bude mať viac ako 400 koní.

6. júla 2023 0 Od spiatocka.sk

Celá história britskej značky MG až po predaj Číňanom bola nerozlučne spätá s rýchlymi a pomerne výkonnými autami. Značka pod vedením nových majiteľov z koncernu SAIC prešla na výrobu jednoduchých masových modelov, no na športovú minulosť sa nezabudlo. Pred nami je premiéra elektrického roadsteru MG Cyberster (hoci jeho fotografie už dlho nie sú tajomstvom), no zatiaľ je predstavený ďalší výkonný a vodičský model „ostrý“ hatchback MG4 XPower.

Takáto verzia bola sľubovaná už od začiatku, keď tento elektrický hatchback pred rokom debutoval v Číne pod miestnym názvom MG Mulan. Kupujúci v Číne však o malé výkonné autá nemajú záujem a tak by sa Európa mala stať hlavným trhom pre vrcholnú verziu, kde sa základný päťdverový 4,3 m hatchback predáva pod menom MG 4. A na označenie najvyššej verzie bola použitá predpona XPower, tradičná pre MG. Mimochodom, dlho avizovaný Volkswagen ID.3 GTX s pohonom všetkých kolies stále nie je pripravený.

Pred nami nie je nič menšie ako najvýkonnejší cestný model v histórii značky MG. Na zadnú nápravu je inštalovaný elektromotor s výkonom 231 koní, na prednej náprave 204 koní a celkový výkon systému je 435 koní a 600 Nm. Na obmedzenie tohto výkonu sa používa systém DCCS (Dynamic Cornering Control System), čo je elektronická simulácia uzávierok oboch medzinápravových diferenciálov.

Lítium-iónová batéria je rovnaká ako u starších verzií MG4 s pohonom zadných kolies, s efektívnou kapacitou 62 kWh. Dojazd však nebol zverejnený. Zverejnili sa však dynamické parametre: čas zrýchlenia na 100 km/h s aktivovaným systémom Launch Control je 3,8 s, hoci maximálna rýchlosť je skromných 200 km/h.

MG4 XPower má zažiariť aj charakterom pre vodiča. Odpruženie je o 25 % tuhšie ako u základného hatchbacku: sú nainštalované nové pružiny a tlmiče, ako aj zosilnené stabilizátory. Mechanizmus riadenia je ostrejší, objavili sa výkonnejšie brzdy s kotúčmi s priemerom 345 mm na všetkých kolesách. Veľké brzdové mechanizmy sú zároveň jedným z mála vonkajších znakov verzie XPower. Ďalšími prvkami sú originálne 18-palcové kolesá a rozšírený kontrastný dekor. Interiér z nejakého dôvodu nedostal konkrétne vylepšenia vôbec.

 

 

Cena bola zatiaľ oznámená len vo Veľkej Británii. Tam sa dá MG4 XPower objednať za 36 500 libier, zatiaľ čo základný kvartet stojí 27 000 libier. Hot hatch sa naživo ukáže 13. júla na festivale rýchlosti v Goodwoode. A príde aj debut ešte horšieho konceptu MG EX4, ktorý bude reinkarnáciou rally auta MG Metro 6R4 z osemdesiatych rokov, no zatiaľ zvýraznený len v teaseroch.