Kupé Mercedes-Benz CLE nahradilo dva modely.

Kupé Mercedes-Benz CLE nahradilo dva modely.

8. júla 2023 0 Od spiatocka.sk

Pamätáte si na kupé a kabriolety Mercedes-Benz CLK s veľkými okrúhlimi svetlami? Táto dvojdverová rodina sa vyrábala od roku 1997 do roku 2010, vymenila dve generácie a bola na pomedzí tradičných modelov triedy C a triedy E. Potom sa Mercedes stal veľkorysým so samostatnými dvojdverovými verziami triedy C a E, ale teraz sa spoločnosť vracia k predchádzajúcej schéme. Udržiavať v ponuke dve súpravy malých kupé a kabrioletov naraz sa stalo príliš veľkým plytvaním peňazí. Preto nové generácie triedy C (W206) a triedy E (W214) nebudú mať dvojdverové verzie. Namiesto nich je tu opäť jedna rodina, tentoraz pod názvom CLE.

Hore je Mercedes-Benz triedy C generácie C205, dole nový Mercedes-Benz CLE

Nový model zároveň nebol vyvinutý od nuly. Pozrite sa bližšie na fotografie z profilu. Karoséria kupé CLE je prevzatá z dvojdverovej triedy C generácie. Dokazujú to charakteristické prvky ako obrys bočných okien, otvor dverí a tvar strechy. Áno, a veko palivovej nádrže zostal na rovnakom mieste. Všetky vonkajšie prvky karosérie sú však nové a dizajnéri a inžinieri vynaložili veľa úsilia na to, aby bývalá trieda C bola väčšia a pevnejšia. Modernizácia prebehla veľmi hlboko.

Dokonca aj rázvor sa predĺžil o 25 mm až na rovnakých 2865 mm ako u nového sedanu triedy C. Predný previs sa zväčšil o 98 mm, zadný previs sa zväčšil o 41 mm a v dôsledku toho je celkový nárast dĺžky 164 mm. Medzi nárazníkmi je tu 4850 mm a podľa tohto ukazovateľa je Mercedes CLE pred nielen pôvodným C (4686 mm), ale aj kupé triedy E (4835 mm). Vozidlo sa rozšírilo o 50 mm (1860 mm) a o 23 mm je vyššie (1428 mm).

CLE má štandardne LED svetlomety a za príplatok sú ponúkané maticové svetlá Digital Light. Priemer kolies je v ponuke od 18 do 20 palcov. V kufri sa znížila úroveň podlahy, zmenila sa bočná lišta a v dôsledku toho sa zväčšil objem batožinového priestoru z 360 až 420 litrov (kupé triedy E malo 425 litrov).

Interiér CLE je takmer rovnaký ako súčasná trieda C W206. Nachádza sa tam 12,3-palcová prístrojová obrazovka, 11,9-palcová multimediálna obrazovka MBUX (operačný systém je v najnovšej verzii, ako trieda E), head-up displej a rovnaká sada ventilačných otvorov. Na výber sú tri možnosti audiosystému, z ktorých najdrahší je Burmester so sedemnástimi reproduktormi (vrátane dvoch v opierkach hlavy).

Základné predné sedadlá sú viac polohovateľné, s pneumatickou komorou na nastavenie bedrovej opierky, vyhrievania a pamäte. Za príplatok môžu mať ventiláciu a masáž. A na sklápanie operadiel má Mercedes po prvýkrát nie rúčku, ale štýlové kožené pútko, ktoré treba zatiahnuť. Uvádza sa, že v druhom rade je CLE priestrannejší ako predchádzajúca trieda C.

Obrázky kabrioletu sú predstavené súčasne s kupé, ale nie sú o ňom žiadne podrobnosti. Jasné je, že si zachoval mäkkú strechu a obrazovka multimediálneho systému bola doplnená o funkciu nastavenia sklonu, aby sa znížilo oslnenie pri jazde bez strechy. Mercedes-AMG SL kabriolet už takýto systém má .

Počiatočná ponuka obsahuje štyri modifikácie. Všetky majú deväťstupňový automat 9G-Tronic a vstavaný 48-voltový štartér-generátor, ktorý produkuje 23 koní, čo pomáha v prvých sekundách akcelerácie. Naftový Mercedes-Benz CLE 220 d s dvojlitrovým motorom (200 k, 440 Nm) môže mať len zadný pohon. Benzín CLE 200 (2,0 l, 204 k, 320 Nm) ponúka na výber medzi pohonom zadných kolies a pohonom všetkých kolies 4Matic.

Dve zostávajúce verzie sú štandardne vybavené pohonom všetkých kolies. Mercedes-Benz CLE 300 je vybavený preplňovaným dvojlitrom (258 k, 400 Nm). A na vrchole ponuky bol nečakane Mercedes-Benz CLE 450 s trojlitrovým radovým turbo šesťvalcom (381 k, 500 Nm), schopným zrýchliť na „stovku“ za 4,4 s. Starý C205 nemal taký motor a nový W206 taký motor nemá. Navyše, v predchádzajúcom rade už do radu AMG patrila úprava podobná pomerom výkonu a hmotnosti. Kupé Mercedes-AMG C 43 malo starý motor V6 3.0 (390 k, 520 Nm) a dosiahlo 100 km/h za 4,7 s. O verziách AMG nového CLE zatiaľ nepadlo ani slovo, no prisľúbený je dobíjateľný hybrid.

Mercedes-Benz CLE sa štandardne dodáva so športovým podvozkom so svetlou výškou nižšou o 15 mm. Za príplatok si môžete objednať nielen tuhšie odpruženie AMG, ale aj adaptívny podvozok s otočnými zadnými kolesami. Dokážu sa vytočiť v uhle až 2,5 stupňa. Pri rýchlostiach do 60 km/h sa natáčajú v protismere predných kolies, čím zlepšujú manévrovateľnosť (polomer otáčania je o 50 cm menší) a ak dosiahnete rýchlosť vyššiu ako 60 km/h, otáčajú sa smerom k predné kolesá, zvyšujúce stabilitu.

Kupé CLE sa na európsky trh dostane v novembri. Cenovo sa bude pohybovať medzi odchádzajúcou dvojdverovou triedou C (od 48 800 eur v Nemecku) a triedou E (od 60-tisíc eur). Kabriolet príde načas v roku 2024 a Mercedes si plnohodnotnú premiéru odbije samostatne.