Pokazí si Cupra meno? Športová Cupra Ateca dostáva aj slabšie agregáty.
26. júna 2023Cupra má pozíciu najdynamickejšie sa rozvíjajúcej značky v štruktúre koncernu Volkswagen. Napríklad predaj v minulom roku vzrástol až o 93 % a dosiahol takmer 153 000 vozidiel. Takýto pôsobivý pokrok sa však nezaobišiel bez ujmy na materskej značke Seat, ktorej predaje vlani klesli o 40 % (233 000 predaných áut). Elektromobil Seat el-Born nakoniec vstúpil na trh pod názvom Cupra Born, časť úprav rodiny Seat Leon sa minulú jeseň presunula do radu Cupra Leon a proces „okrádania“ značky Seat v prospech Cupry pokračuje: teraz dostal ďalšie úpravy crossover Cupra Ateca.
Pred piatimi rokmi sa Cupra Ateca stala prvorodenou novozrodenej značky a vtedy bolo jej umiestnenie v celkovej rodine mimoriadne jasné. Ak boli crossovery Ateca pod značkou Seat vybavené motormi s výkonom nie väčším ako 190 koní, tak Cupra mala 300-koňový turbomotor 2,0 TSI, štandardný pohon všetkých kolies a podvozok s adaptívnymi tlmičmi. Teraz sa však toto rozdelenie zmenilo. Od júla bude crossover Cupra Ateca ponúkaný s menej výkonnými motormi 2,0 TSI (190 k) a dokonca aj 1,5 TSI (150 k). Obe sú kombinované iba so sedemstupňovým DSG, ale iba dvojlitrové autá sú vybavené pohonom všetkých kolies, základná verzia s výkonom 150 koní má výlučne pohon predných kolies.
Navonok nové menej výkonné verzie Cupry takmer úplne kopírujú 300-koňovú verziu, vrátane bežných 19-palcových kolies. Výnimkou je len to, že zo zadnej časti zmizli výfuky. Výfuky sú ukryté pod nárazníkom, ako pri pôvodnom Seate. V kabíne sú štandardne inštalované „športové“ sedadlá s integrovanými opierkami hlavy. Adaptívny podvozok DCC a brzdy Brembo sú však zo zoznamu štandardnej výbavy vylúčené.