Plán odhalený. Ako sa Volkswagen rozlúči so spaľovacími motormi?

Plán odhalený. Ako sa Volkswagen rozlúči so spaľovacími motormi?

3. apríla 2023 0 Od spiatocka.sk

Šéf Volkswagenu Thomas Schäfer poskytol nemeckej redakcii Automobilwoche zaujímavý rozhovor, v ktorom dostatočne podrobne porozprával o perspektívach vývoja. A hlavne o pláne prechodu od áut so spaľovacím motorom na elektromobily. V globálnej ponuke značky Volkswagen je zatiaľ len päť elektrických modelov, všetky postavené na platforme MEB. Hatchback ID.3 súvisiace crossovery ID.4 a ID.5, veľké SUV ID.6 (vyrába sa iba v Číne) a minivan ID.Buzz. Ale o desať rokov, teda v roku 2033, má Volkswagen v úmysle ponechať v Európe iba elektrické vozidlá.

Nové modely so spaľovacími motormi sa plánujú na debut v Starom svete a dajú sa spočítať na prstoch jednej ruky. Tento rok sa dočkáme deviatej generácie Passatu (iba kombi) a tretej generácie Tiguanu. V roku 2024 bude uvedený na trh nový crossover Volkswagen Tayron (aktuálny model sa predáva iba v Číne, ale druhá generácia sa stane globálnou a nahradí predĺžený Tiguan Allspace) a druhá generácia SUV Volkswagen T-Roc je naplánovaná na rok 2025. Potom sa spoločnosť bude zaoberať iba faceliftom a modernizáciou existujúcich modelov.

To znamená, že aktuálne Polo a Golf budú ako posledné vybavené spaľovacími motormi. Ich dedičmi sa už stanú elektrické vozidlá. Ako povedal Thomas Schafer, sľubné ekonormy Euro-7 (ich zavedenie sa očakáva v roku 2025) spôsobia, že takéto kompaktné modely budú príliš drahé. Cenovo budú porovnateľné s novým elektromobilom, ktorého predzvesťou bol nedávno koncept Volkswagen ID.2 All (od 25-tisíc eur), takže nemá zmysel míňať peniaze na ich rozvoj.

Najbližšou elektronickou novinkou bude sedan Volkswagen ID.7 v rozmeroch Passatu. Spomínaný hatchback ID.2 je naplánovaný na rok 2025, po ňom bude nasledovať kompaktný crossover pod údajným názvom ID.Tiguan, ako aj najmladší model ID.1 v cene 20-tisíc eur. Elektromobil, ktorý dostane ikonické meno Golf, sa objaví najskôr v roku 2028 a už bude postavený na platforme SSP novej generácie.

Všetky tieto plány sú však relevantné len pre Európu a to len vtedy, ak sa zachová súčasná stratégia Európskej únie, ktorá má od roku 2035 nulové emisie CO 2 . Ak sa zmenia podmienky, potom je Volkswagen pripravený prehodnotiť svoje plány. A v iných regiónoch sveta dokáže firma vyrábať modely so spaľovacími motormi oveľa dlhšie ako v Európe.