Peugeot predstavil nový model 408.

Peugeot predstavil nový model 408.

23. júna 2022 0 Od spiatocka.sk

Peugeot 408 je odteraz nielen tradičným sedanom pre trhy Číny, Ruska či Južnej Ameriky. Model s týmto indexom je predstavený prvýkrát v Európe a tu je to úplne iné auto. Nový Peugeot 408 pre Európu je päťdverový liftback v štýle crossoveru. Zdá sa, že tento tvarový faktor sa stáva značkou pre koncern Stellantis, pretože sa v ňom vyrábajú aj modely Citroen C4 a Citroen C5X. Veľkosťou a odhadovanou cenou patrí Peugeot 408 presne medzi tieto dva.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Nová „408“ bola vytvorená na platforme EMP2 a je široko zjednotená s rodinou Peugeot 308. Ale aj predná časť karosérie má svoje dizajnové prvky. Peugeot 408 je s inou maskou chladiča, agresívnejším dizajnom nárazníka a svalnatými blatníkmi. Rázvor je dlhší ako u kombi 308 SW, 2787 mm oproti 2732 mm. Rozchod sa tiež rozšíril a svetlá výška sa zvýšila zo 143 – 145 mm na 188 – 189 mm (v závislosti od verzie).

Celkovými rozmermi Peugeot 408 takmer dobehol model 508, ktorý je formálne v ďalšej triede D. Dĺžka je 4687 mm, šírka 1848 mm, výška 1478 mm. Cross-liftback je vybavený matrixovými svetlometmi a kolesá s originálnym geometrickým dizajnom môžu mať priemer 17 až 20 palcov. Stierač skla na piatych dverách nie je k dispozícii a za vytváranie prúdu vzduchu je zodpovedný spojler na odtokovej hrane nad sklom.

Interiér je riešený rovnako ako v prípade Peugeot 308, no nebudú chýbať jednoduché stupne výbavy. Patentovaná architektúra i-Cockpit poskytuje 10-palcové displeje pre prístroje a multimediálne systémy. Predné sedadlá môžu byť elektricky ovládané a masážne, medzi voliteľnými prvkami je výbavy je desaťreproduktorový audiosystém Focal, vyhrievaný volant, systém nočného videnia, panoramatická strecha, všestranné kamery a adaptívny tempomat s deviatimi radarmi.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Zadné sedadlá sú rozdelené na dve časti v štandardnom pomere 60:40, k dispozícii je elektrický pohon piatych dverí. V kufri je dvojúrovňová podlaha, ale objem batožinového priestoru je podľa očakávaní menší ako objem kombi Peugeot 308 SW. Od 536 do 1611 litrov oproti 608-1634 litrom. Hybridné verzie sú ešte menej praktické kvôli inštalovanej batérii. Nemajú dvojúrovňovú podlahu a objem kufra je 471-1545 litrov. So sklopeným zadným radom sa vytvorí plocha dlhá 1,89 m.

Plug-in hybrid je ponúkaný v dvoch verziách. Oba majú benzínový turbomotor 1,6 (150 alebo 180 k) a osemstupňový automat so zabudovaným elektromotorom (110 k). Hybridný systém tak produkuje 180 alebo 225 koní (v závislosti od verzie), aj keď maximálny krútiaci moment je rovnaký (360 Nm). Lítium-iónová batéria s kapacitou 12,4 kWh by mala v elektrickom režime (podľa cyklu WLTP) stačiť na približne 60 km. Okrem zrezaného kufra majú hybridy aj zmenšenú nádrž na benzín (40 litrov namiesto 52).

Jediná nehybridná verzia má benzínové turbo 1.2 Puretech s výkonom 130 koní. Tento motor je spárovaný s osemstupňovým automatom. Peugeot 408 nebude mať ani diesel, ani pohon všetkých kolies. Poháňané sú len predné kolesá. Neskôr však pribudne aj elektrická verzia.

Peugeot 408

Cross-liftbacky sa budú vyrábať v hlavnom závode Peugeotu vo francúzskom Mulhouse (vyrábajú sa tam aj tristoosmičky). Začiatok predaja v Európe je naplánovaný na začiatok roka 2023. Následne sa výroba začne aj v Číne, ale tam sa tieto vozidlá budú volať Peugeot 408X, pretože známy sedan Peugeot 408 zostal v prevádzke a nedávno prešiel rozsiahlym prestavbou .