Peugeot predstavil bestseller 208. Dostane naftu, benzín, ale aj elektrickú verziu.
25. februára 2019Predaj aktuálne predávanej verzie 208 sa začal v roku 2012. Za sedem rokov výroby sa predalo dosť vozidiel. Napríklad minulý rok sa v Európe predalo celkovo 230 000 kusov. Lenže aj napriek vysokému číslu bol Peugeot 208 minulý rok šieste najpredávanejšie vozidlo. Predbehla ho Fiesta, ktorá skončila na štvrtom mieste alebo Clio, ktoré skončilo na druhom mieste. Avšak nová generácia by mala ponúknuť vyššie čísla a samozrejme aj lepšiu priečku.
Nový Peugeot 208 je postavený na modulárnej platforme CMP (Common Modular Platform). Na tejto platforme stojí napríklad Citroen DS3 Crossback a bude stáť na nej aj nový Opel Corsa, ktorý ešte nie je predstavený. Ak sa presunieme k rozmerom, tak nový Peugeot je o 82 mm dlhší (4 055mm). Rázvor sa zväčšil o 2 mm (2 540mm). Mimochodom vďaka novej platforme bude vozidlo o 30 kg ľahšie než predchodca. Tiež už nebude v ponuke 3-dverová verzia.
Novinka má teraz agresívnejší dizajn. Predná maska je väčšia, nárazník je nový, kapota je vyššie a asi najzaujímavejšie na prednej časti sú LED denné svetlá, ktoré končia až v spodnej časti nárazníku. Zadná strana je taktiež kompletne prepracovaná. Tam nájdeme svetlá s novou grafikou, nový nárazník a vo výbave GT Line aj krídlo.
Interiér je navrhnutý v štýle i-Cockpit. Nájdeme tam malý volant, virtuálny kokpit posunutý dopredu a vysunutý dotykový displej, ktorý môže mať v závislosti od výbavy 5, 7 alebo 10 palcov. V ponuke doplnkovej výbavy nájdeme adaptívny tempomat, systém núdzového brzdenia, držanie v jazdnom pruhu, adaptívne svetlomety, monitorovanie únavy vodiča a mnoho ďalšieho.
Nový Peugeot bude mať v ponuke motorov 1,2 PureTech s výkonom 75, 100 alebo 130 koní. V ponuke nájdeme aj diesel BlueHDi s výkonom 100 koní. Základný motor s výkonom 75 koní bude spojený s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Ostatné motorizácie budú spojené so 6-stupňovým manuálom alebo 8-stupňovým automatom za príplatok.
Elektrický Peugeot e-208 bude mať výkon 136 koní a 50 kWh batérie umiestnené pod podlahou. Na jedno nabitie prejde toto vozidlo 350 km.
Verejná premiéra sa uskutoční už o týždeň na autosalóne v Ženeve. Na trh vstúpi novinka až na jeseň tohto roku, pričom elektrická verzia príde tiež v tom istom termíne.