Pagani Huayra Codalunga zamáva chvostom na rozlúčku. Toto je posledná verzia súčasnej generácie Huayra.
20. júna 2022Výrobný cyklus modelu Huayra je takmer na konci a Pagani čoskoro predstaví tretiu generáciu hyperauta. Jeho technickým prototypom bolo vlani kupé Pagani Huayra R, pre ktoré bol vyvinutý nový atmosférický motor V12 a nová prevodovka, ale najkrajšia a najelegantnejšia odroda Huira bola pripravená na rozlúčku.
Legenda spoločnosti hovorí, že ešte v roku 2018 oslovili Horatia Paganiho dvaja veľmi významní klienti a požiadali ich, aby špeciálne pre nich vytvoril kupé s dlhým chvostom v štýle pretekárskych áut šesťdesiatych rokov. Šéf spoločnosti túto myšlienku schválil, pretože on sám je z áut tej doby nadšený a pretekárske Porsche 917 dokonca nazýva svojim obľúbeným autom.
Realizácia tejto myšlienky bola zverená divízii Pagani Grandi Complicazioni, ktorá sa zaoberá špeciálnymi projektmi. Len jedna práca na vzhľade a aerodynamike, na ktorej sa podieľali tí istí zákazníci, trvala dva roky. Výsledkom bolo kupé s názvom Pagani Huayra Codalunga. Z taliančiny sa „coda lunga“ prekladá ako „dlhý chvost“.
Toto kupé sa od všetkých ostatných verzií Huayry líši nielen zadným previsom predĺženým o 360 mm. Takmer všetky panely karosérie sú novo navrhnuté. Codalunga má originálnu prednú časť, počet vyčnievajúcich prvkov sa zmenšil, karoséria je opticky čistejšia. Jedným slovom sa zachovala iba všeobecná vonkajšia podobnosť so základným kupé.
6,0-litrový motor AMG V12 bi-turbo je rovnaký ako modely Huayra Tricolore 2020, ale je nainštalovaný originálny titánový výfuk so štyrmi rúrkami. Hmotnosť tohto výfukového systému je len 4,4 kg. Výkon motora je 840 koní a 1100 Nm. Pagani Huayra Codalunga kupé v pohotovostnom stave váži 1280 kg, čo je len o 10 kg viac ako verzia Tricolore. Bohužiaľ, spoločnosť neposkytuje dynamické parametre.
Vyrobí sa len päť áut, z toho jedno v špecifikácii pre USA. Všetky sú už samozrejme predané. Zároveň sa Codalunga stala najdrahšou odrodou v rodine Huayra. Každá kópia stojí 7 miliónov eur!