Osobná verzia Ford Tourneo bola predstavená až teraz. Nesie názov Tourneo Courier.

Osobná verzia Ford Tourneo bola predstavená až teraz. Nesie názov Tourneo Courier.

16. mája 2023 0 Od spiatocka.sk

Nová generácia dodávky Ford Transit Courier bola svetu odhalená pred mesiacom a jasne ukázala zladenie PR priorít. Komerčné verzie pre firmy sú dôležitejšie ako osobné. Pretože „osobná“ úprava s názvom Ford Tourneo Courier bola len teraz predstavená. Hoci všetky verzie budú stáť na výrobnom páse súčasne a „osobnému kuriérovi“ bude zverená dôležitá misia. Stane sa najdostupnejším osobným Fordom na európskom trhu. Veď hatchback Fiesta sa stiahne z linky v júni, príbuzný crossover EcoSport sa prestal vyrábať pomerne nedávno a ďalším krokom je Ford Puma. Ceny nového Tourneo Courier ešte neboli oznámené, no očakáva sa, že začnú na úrovni približne 24 000 – 25 000 eur.

Vo všeobecnosti je Tourneo totožné s Transitom. Majú rovnakú hranatú karosériu s takmer plochými bočnicami, verzia pre cestujúcich má len plnohodnotné presklenie. V porovnaní s predchádzajúcim modelom Courier z roku 2013 je nový model o 180 mm dlhší (4340 mm) a o 80 mm vyšší (1830 mm), hoci šírka sa príliš nezmenila (1790 mm). Takže formálne nový Courier nahradí aj mladšie verzie modelu Transit / Tourneo Connect.

Je postavený na rovnakej platforme Ford ako predchádzajúci Courier, ale v najmodernejšej verzii. SUV Ford Puma sa považuje za najbližšieho technického príbuzného. Osobné Tourneo sa predvádza iba v „terénnej“ verzii Active, ktorej hlavnými znakmi sú čierny plastový bodykit po obvode karosérie, 17-palcové kolesá, strešné lyžiny a špeciálne čalúnenie sedadiel. A len Active je možné objednať s dvojfarebnou farbou karosérie.

Ford Tourneo Courier má striktne päťmiestny interiér, no s generačnou výmenou sa stal citeľne priestrannejším. Objem kufra pod plátom sa zväčšil z 395 na 570 litrov a pri sklopenom zadnom rade pri meraní po strop je nárast ešte pôsobivejší: 2162 litrov namiesto 1656 litrov. V kufri sú ďalšie priehradky. Napríklad veľké skladacie vrecko na špinavé veci je vyrezané do pravej steny.

Výber spaľovacích motorov pre osobné verzie sa zredukoval na jednu jedinú možnosť. Ide o benzínový turbomotor 1.0 Ecoboost s výkonom 125 koní so štandardným systémom štart-stop. Kombinuje sa so šesťstupňovým manuálom alebo sedemstupňovým automatom. V ponuke nie je ani základný 100-koňový Ecoboost, ani turbodiesel, hoci sú k dodávke k dispozícii.

Ford E-Tourneo Courier

Ford E-Tourneo Courier

Ford Tourneo Courier

Ford Tourneo Courier

 

Pripravený je aj elektrický Ford E-Tourneo Courier, v ktorom je na prednej náprave inštalovaný elektromotor s výkonom 136 koní a 290 Nm. K dispozícii je režim jazdy na jeden pedál, maximálna rýchlosť je 145 km/h. Kapacita batérie je 55 kWh a dojazd na jedno nabitie 370 km. Výkon AC nabíjania je 11 kW a DC 100 kW. Pokiaľ ide o interiér a kapacitu kufra, elektrický Courier nie je o nič horší ako ten benzínový. Elektrická verzia má navyše predný batožinový priestor s objemom 44 litrov. Ale povolená hmotnosť ťahaného prívesu je len 700 kg oproti 1000 kg pri benzínových verziách.

verziách.

E-Tourneo je ale zariadené elegantnejšie (namiesto masky chladiča má textúrovanú masku) a je bohatšie vybavené. Len on sa spolieha na pokročilý multimediálny systém Sync 4 s 12-palcovou obrazovkou (namiesto osempalcovej pre benzínové autá) a plnoformátovým zobrazením virtuálnych prístrojov (namiesto malej obrazovky). Nechýba ani cúvacia kamera, parkovacie senzory, systém bezkľúčového vstupu a elektromechanická ručná brzda. Medzi možnosťami výbavy je adaptívny tempomat a sada elektronických asistentov.

Benzínové verzie sa budú dať objednať v lete, do predaja sa dostanú do konca roka. Batériou poháňané E-Tourneo sa dostane na trh až v druhej polovici roku 2024. Všetky Couriery druhej generácie sa budú vyrábať v rovnakom závode v Craiove, kde sa vyrábajú Ford Puma. Tento podnik funguje od roku 2008, no minulý rok ho prevzal spoločný turecký podnik Ford Otosan.