Nový Smart #1 má výkon 272 koní a pohon zadných kolies.

Nový Smart #1 má výkon 272 koní a pohon zadných kolies.

8. apríla 2022 0 Od spiatocka.sk

Včera sa pre značku Smart začala nová éra. Pred tromi rokmi sa dostal Smart pod krídla spoločného podniku koncernu Daimler a čínskeho holdingu Geely. Vznikla nová spoločnosť Smart Automobile Co. a spustil sa vývoj úplne nového modelového radu, pričom vedúcu úlohu zohráva čínska strana. Zábavné mikroautá sú minulosťou, rovnako ako spaľovacie motory. Teraz sa budú elektromobily vyrábať pod značkou Smart. Prvorodeným sa stal crossover Smart #1.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Kombinácia symbolu # so sériovým číslom bude platiť pre všetky budúce modely. Navyše staré Smarty nebudú do novej politiky označovania modelov zapadať. Mimochodom, portfólio holdingu Geely už má autá Lynk & Co 01 a Zeekr 001. Zaujímavé však?

Z hľadiska veľkosti je Smart #1 porovnateľný so súčasnou druhou generáciou crossoveru Mini Countryman. Dĺžka je 4270, šírka 1822 mm, výška 1636 mm. Rázvor má hodnotu 2750 mm oproti 2670 mm pre Countryman. Za vzhľad nových Smartov je zodpovedná nemecká strana. Kai Sieber zostáva hlavným stylistom značky a na toto smerovanie dohliada Gordon Wagener, hlavný dizajnér koncernu Mercedes-Benz. Z toho vyplýva určitá podobnosť s modernými elektrickými Mercedesmi a hrdé štítky s trojlúčovou hviezdou na centrálnych stĺpikoch.

Vo všeobecnosti sériový automobil kopíruje minuloročný koncept. Tvar a proporcie karosérie sú rovnaké, hoci znížená svetlá výška autu neprospela. Smart #1 sa môže pochváliť dobrou aerodynamikou (koeficient Cd je 0,29) a bezrámovými dverami, ktoré sa už stali raritou! Maximálny priemer kolies je 19 palcov, medzi možnosťami sú matrix LED svetlomety a zasúvateľné kľučky dverí, ako je uvedené, dokážu preraziť ľadovú námrazu.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Crossover bol vyvinutý na modulárnej platforme Geely SEA (Sustainable Experience Architecture), takže inžinierske práce prebiehali najmä v Číne. Pripravuje sa celý rad úprav, ale zatiaľ bola predstavená len jedna verzia s pohonom zadných kolies a jedným elektromotorom, ktorý produkuje až 272 koní a 343 Nm. Smart ešte nikdy nebol taký výkonný!

Ale v minulosti neboli také ťažké. Pohotovostná hmotnosť je 1820 kg. Pod podlahou je inštalovaná lítium-iónová batéria s kapacitou 66 kWh, ktorá by mala stačiť na nájazd 420 – 440 km v cykle WLTP. AC nabíjačka je dimenzovaná na 22 kW, DC terminál môže nabíjať až 150 kW. Maximálna rýchlosť elektrického crossoveru je 180 km/h.

Smart #1 je plnohotnotné 5-miestne vozidlo. Zadný rad je delený v pomere 60:40 a jeho časti majú pozdĺžne nastavenie v rozsahu 13 cm. Vďaka tomu sa objem kufra pohybuje od 273 do 411 litrov. Ppre nabíjacie káble je pod kapotou 15-litrová priehradka.

Pred vodičom je skromný 9,2-palcový displej a 10-palcový head-up displej. V strede je 12,8-palcový monitor, ktorý ovláda všetky funkcie auta vrátane dvojzónovej klimatizácie. Multimediálny systém je možné aktualizovať bezdrôtovo a žije v ňom „avatar“, teda hlasový asistent so samoučiacim sa programom.

Ovládanie prevodovky v štýle Mercedesu je priradené k pravej páke stĺpika riadenia. Crossover má sedem airbagov, presklenú strechu (bez strešného okna), audiosystém Beats (13 reproduktorov) a pokročilé ambientné osvetlenie v 64 farbách. Na výber je niekoľko kombinácií materiálov. Nakoniec je k dispozícii Smart Pilot, teda adaptívny tempomat s funkciou obnovenia pohybu po zastavení.

Smart #1 sa bude vyrábať v Číne v závodoch Geely a Európa a Čína sú menované ako hlavné trhy. V európskych krajinách budú objednávky otvorené v septembri a predaj začne na samom konci roka. Dovtedy by sa mali minúť všetky zásoby starých Smartov, pretože výroba hatchbacku Smart Forfour už bola ukončená a francúzsky závod bol predaný spoločnosti Ineos a zmluvná montáž trojdverového Smartu Fortwo tam bude dokončená toto leto.