Nový Mercedes-AMG S 63 je najvýkonnejšou triedou S v histórii.
6. decembra 2022Formovanie ponuky novej triedy S je dokončené. Po štandardných sedanoch, dlhom Maybachu , hybridných verziách a pancierovanom variante Guard sa zrodil výkonný sedan AMG. Teraz je to plug-in hybrid s dlhým názvom Mercedes-AMG S 63 E Performance, pretože dostal rovnaký pohon, ktorý debutoval minulý rok v liftbacku AMG GT.
Pod kapotou je biturbo motor M177 V8 4.0 (612 k, 900 Nm), ako pri predchádzajúcej generácii sedanu, ale teraz je namontovaný na aktívnych podperách na zníženie vibrácií. Plus je tu štartér-generátor, ktorý pridáva 14 koní počas akcelerície. Benzínový motor spolupracuje s deväťstupňovým automatom AMG Speedshift MCT-9G, ktorý má namiesto meniča krútiaceho momentu mokrú spojku. Pohon všetkých kolies je 4Matic + so spojkou prednej nápravy.
Na zadnej náprave je nainštalovaný elektrický modul, ktorý obsahuje elektromotor s výkonom 190 koní a 320 Nm (pri liftbacku AMG GT je nastavený na 204 k), dvojstupňovú prevodovku (druhý prevodový stupeň sa zaraďuje po 140 km/h) a medzikolesový diferenciál s elektronicky ovládanou uzávierkou. Samotný elektromotor je uložený na hriadeli ľavej nápravy, v hybridnom režime roztáča len zadné kolesá. Ale v čisto elektrickom prednastavení (do 140 km/h) dokáže elektronika preniesť časť krútiaceho momentu z elektromotora na prednú nápravu pomocou štandardnej prevodovky a stredovej spojky.
Lítium-iónová batéria je umiestnená nad zadnou nápravou a funguje na 400 voltov, no pre triedu S sa kapacita zvýšila zo 6,1 kWh na 13,1 kWh. Dojazd na plné nabitie je len 33 km (hoci liftback má 12 km), ale hlavná výhoda je iná. Batéria má vysokú úroveň výmeny energie a pokročilý termoregulačný systém, ktorý udržuje prevádzkovú teplotu 45 stupňov. Všetkých 1200 článkov je zapletených do kvapalinou chladiacich sekcií. V nominálnom režime batéria produkuje 70 kW a pri maximálnom výkone môže dosiahnuť 140 kW, ale nie viac ako desať sekúnd. A výkon rekuperácie je až 90 kW.
Hybridný pohon produkuje 802 koní a 1430 Nm. Oproti predchádzajúcemu modelu je to obrovský skok, keďže na vrchole tejto ponuky bol 12-valcový Mercedes-AMG S 65, ktorý mal 630 koní a 1000 Nm. Aj keď treba pochopiť, že úplný výkon hybridu s hmotnosťou 2595 kg nie je vždy k dispozícii. A čas 3.3 zo zrýchlenia na „stovky“ je dosiahnuteľný len s nabitou batériou. Maximálna rýchlosť s voliteľným balíkom AMG Driver’s Package je 290 km/h. Výkon starého S 63 s motorom V8 je 3,5 s a 300 km/h. Priemerná spotreba paliva však klesla z 8,9 na 4,4 l / 100 km.
Hybridný Mercedes-AMG S 63 E Performance sa ponúka iba s dlhým rázvorom (3216 mm) a zvyšuje sa tuhosť karosérie. Ďalšie vzpery sú nainštalované vpredu medzi zavesenia (horné a spodné) a diagonálne zosilňovače vzadu. K zvýšeniu tuhosti prispel aj kryt batérie, kvôli ktorému sa objem kufra zmenšil z 550 na 305 litrov.
Najvýkonnejšia trieda S sa štandardne dodáva so vzduchovým odpružením s adaptívnymi tlmičmi a aktívnymi stabilizátormi, ako aj s plne riadeným podvozkom. Je pravda, že uhol natočenia zadných kolies je iba 2,5 stupňa oproti 4,5 stupňa pre bežné verzie. Brzdy sú so šesťpiestikovými mechanizmami na prednej náprave a jednopiestikovými na zadnej, za príplatok môže mať vozidlo karbón-keramické brzdové kotúče.
V novej generácii AMG verzie triedy S po prvý raz našla maska chladiča so zvislými lištami svoje miesto. Medzi ďalšie vizuálne rozdiely od menej výkonných sedanov patria odlišné nárazníky, veľké výfukové potrubie a 20 alebo 21-palcové kolesá. Vo vnútri je dvojramenný volant AMG, prepracovaná grafika prístrojov a ľahký športový dekor, ako sú kryty pedálov. Aj v tomto kabáte má Trieda S luxusný interiér so štandardne delenými sedadlami v druhom rade.
Predaj výkonných sedanov sa začne budúci rok. Mercedes zatiaľ nezverejnil cenu ani v Nemecku. Ale liftback Mercedes-AMG GT, ktorý s podobnou pohonnou jednotkou stojí 199 000 eur, je celkom medzník.