
Nový Mercedes-AMG GT má pohon všetkých kolies a interiér 2+2.
21. augusta 2023Mercedes-AMG GT Coupe sa vracia do ponuky po takmer dvojročnej prestávke, keďže výroba predchádzajúceho modelu bola ukončená koncom roka 2021. Na pohľad sa môže zdať, že máme pred sebou iba facelift. Charakteristický dizajn aj proporcie zostali zachované. Ale v skutočnosti má AMG GT druhej generácie úplne iný dizajn a ide len o uzavretú verziu aktuálneho vozidla Mercedes-AMG SL.

Novinka oproti predchádzajúcemu AMG GT prešla na iné usporiadanie jednotlivých prvkov. Schéma Transaxle s prevodovkou priradenou k zadnej náprave bola zrušená. Nové kupé má tradičné umiestnenie prevodovky za motorom. Po prvé to konečne umožnilo zavedenie pohonu všetkých kolies (predchádzajúca verzia AMG GT mala striktne zadný pohon) a po druhé má novinka uvoľnený priestor nad zadnou nápravou spojený so zväčšeným rázvorom (2700 mm namiesto 2630 mm). Je to oveľa praktickejšie.
Komplex aktívnej aerodynamiky je tiež vo všeobecnosti rovnaký. Pod predným nárazníkom je nainštalovaný uhlíkový vláknitý „pysk“, ktorý sa pri dosiahnutí rýchlosti 80 km/h vysunie o 40 mm nadol a znižuje vztlak na prednej náprave a tlačí auto na cestu. Zadný spojler sa tiež pohybuje nad rýchlosťou 80 km/h a má päť polôh, hoci namiesto neho možno objednať aj pevné krídlo.
Deväťstupňový AMG Speedshift MCT 9G je klasický automat s mokrou spojkou. Už v základe je pohon všetkých kolies 4Matic + s lamelovou spojkou na pripojenie prednej nápravy a elektronicky ovládanou uzávierkou zadného diferenciálu. V niektorých jazdných režimoch sa dá spojka úplne vyradiť a zostane len pohon zadných kolies.
Mercedes-AMG GT 55 má pružinové odpruženie s adaptívnymi tlmičmi a bežnými stabilizátormi. A verzia 63 sa spolieha na podvozok AMG Active Ride Control. Namiesto stabilizátorov je nainštalovaný hydraulický systém, ktorý spája nosiče ľavej a pravej strany. Kompresný ventil predného ľavého kolesa je priamo spojený s odskokovým ventilom pravého predného kolesa a naopak. To isté platí pre zadnú nápravu. Elektronika dokáže regulovať tlak v celom hydraulickom systéme, mení tuhosť pruženia a predná náprava sa dá samostatne zdvihnúť napríklad o 30 mm, aby bol lepší nájazd na zvýšené časti.
Podvozok s pohonom všetkých kolies, ktorý bol dostupný len pre niektoré verzie predchádzajúceho AMG GT, je teraz súčasťou štandardnej výbavy. Elektrický servomotor dokážu otočiť zadné kolesá až o 2,5 stupňa. Pri rýchlostiach do 100 km/h sa pre lepšiu agilitu vychýlia do protismeru k predným kolesám a po 100 km/h sa všetky kolesá natočia rovnakým smerom, aby sa zvýšila stabilita. Štandardné brzdy sú šesťpiestikové vpredu, jednopiestikové vzadu.
Pochopiteľne, s celou tou súpravou sa ukázalo, že AMG GT je ťažké. Pohotovostná hmotnosť základnej verzie je 1895 kg (bez vodiča). A to je dokonca o 20 kg viac ako podobný kabriolet SL! Dynamika je však stále pôsobivá. Nové GT 55 zrýchli na „stovku“ za 3,9 sekundy a GT 63 za 3,2 sekundy. Maximálna rýchlosť je 295 a 315 km/h.
Nový Mercedes-AMG GT sa začne predávať koncom tohto roka. A ukáže sa, že bude drahší ako súvisiace SL. Ceny ešte neboli zverejnené, ale Mercedes-AMG SL 55 kabriolet teraz v Nemecku stojí od 167-tisíc eur.