Nový Hyundai Kona je kompletne predstavený.
7. marca 2023Už v januári debutoval v Južnej Kórei Hyundai Kona druhej generácie. Predstavené boli benzínové a hybridné verzie. A na európsku premiéru šetrili elektrickú verziu. Okrem toho spoločnosť tvrdí, že Kona Electric sa stala východiskovým bodom vo vývoji celej rodiny. Pre elektromobil bol vyvinutý základný dizajn a okolo neho boli vytvorené ostatné verzie.
Elektrický crossover má „najčistejší“ vzhľad v rodine. S minimálnou sadou kontrastných prvkov a prekrytí. Téma pixelov je široko používaná aj v elektromobile. Používajú sa na prednú masku chladiča, zadný nárazník a kolesá. Iba vo verzii Electric sú stredné časti širokého pásu predných svetiel a pásu zadných obrysových svetiel oddelené. Pri verziách so spaľovacími motormi tieto pruhy svietia rovnomerne.
Nová Kona je citeľne väčšia ako predchádzajúca. Rázvor narástol o 60 mm (až 2660 mm) a celková dĺžka je väčšia o 150 mm (až 4355 mm). Verzia Electric má koeficient aerodynamického odporu Cx 0,27. Pod kapotou sa teraz nachádza príplatkový 27-litrový batožinový priestor, do ktorého môžete uložiť nabíjací kábel. Objem hlavného zadného kufra narástol z 332 na 466 litrov (podľa nemeckej metodiky VDA).
Rovnako ako doteraz je crossover Hyundai Kona Electric ponúkaný v dvoch verziách, obe však majú pohon len prednej nápravy. Elektrický systém má teraz 400 voltov. Počiatočná verzia Standard Range má batériu s kapacitou 48,4 kWh oproti 39,2 kWh u predchádzajúcej generácie. Dojazd cyklu WLTP sa zvýšil z 305 na 392 km. Zaujímavé je, že hoci sa elektromotor stal silnejším (156 k namiesto 136 k), citeľne stratil na krútiacom momente: 255 Nm oproti 395 Nm u predchádzajúceho modelu.
Verzia Long Range má podobné zmeny. Výkon sa zvýšil z 204 koní až na 218 koní, no krútiaci moment je oklieštený z 395 Nm na 255 Nm. Kapacita batérie sa zvýšila zo 64 kWh u predchádzajúceho modelu na 65,4 kWh a dojazd sa zvýšil zo 484 na 490 km. Pre jazdu na jeden pedál bol režim i-Pedal. Výkon jednosmerného nabíjania je 80 kW.
Interiér benzínovej aj elektrickej verzie je rovnaký, líšia sa len zobrazené prístroje a menu. Multimediálny systém má funkciu vzdialenej aktualizácie „vzduchom“. Volič prevodovky je umiestnený na stĺpiku riadenia pod pravou páčkou.
Elektromobil má v zadnom rade elektrickú zásuvku. K externému konektoru je možné pripojiť domáce spotrebiče (cez adaptér) aj iné elektrické vozidlá. A ďalšou zaujímavosťou je systém vyhrievania, ktorý eliminuje zamŕzanie krytu, ktorý uzatvára nabíjací konektor. Spoločnosť sľubuje, že poklop sa bude dať ľahko otvárať v mraze až do mínus 30 stupňov.
Rovnako ako v Kórei sa však na európskom trhu ako prvé objavia benzínové a hybridné Kony. Začiatok predaja je naplánovaný na apríl. Kona Electric sa k predajcom dostane až koncom leta. A ak teraz stojí elektromobil prvej generácie v Nemecku od 36 400 eur, tak si za nový model vypýta minimálne 40-tisíc.