Lamborghini predstavilo techniku svojho nového vlajkového modelu.

Lamborghini predstavilo techniku svojho nového vlajkového modelu.

8. marca 2023 0 Od spiatocka.sk

Premiéra nového superauta Lamborghini, ktoré nahradí model Aventador, sa uskutoční 29. marca. Spoločnosť už ale začala tento model postupne odhaľovať. Meno ešte nebolo zverejnené, iba interný továrenský kód LB744. Ale už existujú podrobnosti o technike! Toto superauto bude pre Lamborghini skutočne revolučné.

Brutálny atmosférický motor V12 s objemom 6,5 litra zostáva zachovaný. Tento motor druhej generácie bol vyvinutý pre Aventador, takže je predčasné ho odpisovať, ale bola vykonaná rozsiahla modernizácia, ktorej výsledkom je nový index L545. Nainštaloval sa nový vstrekovací systém, zvýšil sa kompresný pomer z 11,8:1 na 12,6:1, celková hmotnosť agregátu sa znížila z 235 na 217 kg. Vylepšený motor sa točí zábavnejšie, obmedzovač sa posunul na 9500 ot./min. V porovnaní s motorom rozlúčkového modelu Aventador Ultimae vzrástol maximálny výkon zo 780 koní (pri 8500 ot./min.) až na 825 k pri 9250 ot./min a krútiaci moment – od 720 do 725 Nm (pri rovnakých 6750 ot./min).

Ale motor je to jediné, čo z Aventadoru zostalo. Lamborghini LB744 je plug-in hybrid, pre ktorý spoločnosť dokonca prišla s novým označením HPEV (High Performance Electrified Vehicle). Preto sa rozloženie jednotiek úplne zmenilo. Inžinieri upustili od tradičného pohonu všetkých kolies v prospech systému E-4WD. Na pohon predných kolies sú nainštalované jednotlivé elektromotory s axiálnym magnetickým tokom a chladením oleja. Každý motor produkuje 150 koní a 350 Nm a individuálne ovládanie umožňuje riadenie vektora ťahu.

Pod stredovým tunelom je teraz namiesto hnacieho hriadeľa lítium-iónová batéria. Jej kapacita je malá (3,8 kWh), ale má vysoké výmeny energie. Batériu môžete nabiť vopred zo zásuvky. K dispozícii je palubná nabíjačka s výkonom 7 kW. Ale hlavné je, že odmietnutie mechanického pohonu predných kolies malo za následok nové usporiadanie zadného výkonového modulu.

Pozdĺžne uložený motor V12 je otočený o 180 stupňov, takže prevodovka už nie je „v kabíne“, ale priečne na zadnej náprave. Popri tom zrušenie klasického pohonu všetkých kolies umožnilo urobiť kokpit priestrannejším. Nová je prevodovka je dvojhriadeľový osemstupňový „robot“ s dvoma mokrými spojkami. Je ľahší a rýchlejší ako sedemstupňová prevodovka na juniorskom superaute Huracan. Spoločnosť testovala toto usporiadanie jednotiek na kupé Lamborghini Essenza SCV12 2020 , aj keď tam bola prevodovka iná.

Nakoniec, v rovnakom kryte s „robotom“ má nové auto ďalší elektromotor s výkonom 150 koní a 150 Nm. Dokáže otáčať zadné kolesá, no samostatná spojka ho umožňuje odpojiť od prevodovky a pracovať výhradne v režime štartér generátora na štartovanie spaľovacieho motora či dobíjanie batérie. Špičkový výkon štvormotorovej hybridnej sústavy je 1015 koní.

Posledná výhrada je v prevodovke, ktorá nemá spiatočku. Nové superšportové auto Lamborghini sa bude môcť pohybovať vzad len na elektrickú energiu. Štandardne sú za to zodpovedné predné elektromotory, no ak elektronika rozpozná klzký povrch a vyžaduje pohon všetkých kolies a v batérii je dostatok nabitia, spiatočka sa prepne do režimu pohonu všetkých kolies pomocou zadného el. motora.

Zatiaľ sú to všetko zverejnené charakteristiky. Ostatné detaily sa dozvieme počas premiéry.