Nový Dongfeng Warrior MS20 je obrovský off-road postavený na základe Humwee.

Nový Dongfeng Warrior MS20 je obrovský off-road postavený na základe Humwee.

21. februára 2023 0 Od spiatocka.sk

Čínsky koncern Dongfeng dlhodobo vyrába licencované kópie amerického taktického SUV HMMWV (alias Hummer). Dodávky pre armádu ČĽR začali už v roku 2006 a postupne spoločnosť prešla na miestne vozidlá a zostavy, pričom súčasne modernizovala svoj Hummer a rozširovala sortiment. A v roku 2021 sa terénne vozidlo DongFeng Warrior M50 dokonca dostalo na civilný trh, hoci hlavnými kupujúcimi sa stále stali pohotovostné služby, polícia a iné vládne organizácie. Teraz sa urobil ďalší krok smerom k súkromným kupcom. Dongfeng predstavuje druhú generáciu rodiny Warrior.

Titulnou verziou bolo osobné SUV Dongfeng Warrior MS20. Toto je naozaj veľké auto: dĺžka je 5970 mm, šírka 2160 mm a výška 2155 mm! A rázvor náprav je celých 3700 mm. Vedľa tohto obra sa aj 5,7 m dlhý a 1,9 m vysoký Chevrolet Suburban bude zdať malý. A bočné zrkadlá sú veľkosťou porovnateľné s televízorom. Warrior MS20 má tri rady sedadiel a obrovský kufor.

Súčasne sú prezentované komerčné verzie s názvom Dongfeng Warrior MS600. Ide o podvozky s jednoradovou alebo dvojradovou kabínou, určené na montáž rôznych nadstavieb. Napríklad obytného modulu alebo protipožiarnej inštalácie. Rázvor náprav je rovnakých 3700 mm a pri strojoch s jednoradovou kabínou je zadný previs skrátený, takže celková dĺžka je 5850 mm.

Rámový podvozok novej generácie s indexom MS-1 je ďalšou evolúciou Hummer. Koncepcia nezávislého pružinového zavesenia na dvojitých priečnych ramenách zostala zachovaná, palivová nádrž a všetky prvky prevodovky vrátane medzinápravových diferenciálov a hnacích hriadeľov sú umiestnené aj nad priečnikmi rámu. Hlavnou zmenou v porovnaní s Hammerom sú široko rozmiestnené silné nosníky. Kabína je teraz umiestnená oveľa vyššie ako kabína pôvodného amerického terénneho vozidla, ale vo vnútri je priestor pre „cestujúcich“ a kompaktný stredový tunel.

Udávaná svetlá výška je neuveriteľných 340 mm! Na tomto pozadí vyzerá hĺbka brodenia 850 mm skromne. Nájazdový uhol je 33 stupňov, výjazdový uhol 36 stupňov pre krátku verziu a 32 stupňov pre dlhú. Prevodovka je so stálym pohonom všetkých kolies, redukčným prevodom, uzávierkou stredového diferenciálu a koncovými prevodmi.

Nový Warrior nie je elektromobil a dokonca ani hybrid. Pod kapotou je nákladný šesťvalcový turbodiesel Cummins vyrobený v Číne. Radový 6,7-litrový motor produkuje 314 koní a 1050 Nm a je spárovaný s ním je šesťstupňový automat. Maximálna rýchlosť terénneho vozidla je 140 km/h. Aj keď sa ukázalo, že autá sú veľmi ťažké. Dokonca aj podvozok s jednoradovou kabínou v pohotovostnom stave utiahne 3750 kg! A prípustná celková hmotnosť je 5900 kg.

Komerčné verzie majú pomerne jednoduchú výbavu, aj keď aj tie majú ESP, virtuálne prístroje a multimediálny systém (12,8 palca) a prvý rad sedadiel je určený pre troch jazdcov. Passenger Dongfeng Warrior MS20 môže mať kožený interiér, nabíjanie a ventiláciu sedadiel prvého a druhého radu, adaptívny tempomat, systém nočného videnia a mnoho ďalších možností.

Cena osobnej verzie ešte nebola zverejnená, taký Warrior príde na trh v apríli. Ale komerčné možnosti sú už k dispozícii na objednávku, ale ceny … Držte sa pevne. Najmenej 71 tisíc dolárov! A za podvozok s dvojradovou kabínou a celým radom možností si pýtajú 93-tisíc dolárov.