Nové Mitsubishi L200 vstúpilo na japonský domáci trh.
6. januára 2024Mitsubishi Motors (MMC) spustí predaj novej (šiestej) generácie terénneho pick-upu Triton (L200) s rámom na japonskom domácom trhu 15. februára. Predajcovia od konca decembra prijímajú objednávky na túto novinku. Svetová premiéra nového Tritonu / L200 sa konala v júli 2023 a od leta je tento model dostupný v juhovýchodnej Ázii (hlavné výrobné závody Tritonu / L200 sa nachádzajú v Thajsku). V Japonsku sa Triton naposledy predával pred 13 rokmi (ešte v predminulej generácii).
Novinka bude Japoncom ponúkaná len v jednej úprave karosérie. S dvojradovou, štvordverovou, päťmiestnou kabínou. Do krajiny vychádzajúceho slnka sa neplánujú dodávať autá s jednou a jeden a pol kabínami.
Pripomeňme si , že rodina vozidiel Triton / L200 novej generácie bola vytvorená úplne od začiatku. V nosnom ráme sa oproti predchodcovi zväčšila prierezová hrúbka bočných nosníkov o 65 % a zároveň sa zvýšil podiel vysokopevnostnej ocele. Celkovo sa tuhosť rámu v ohybe zvýšila o 40 % a torzná tuhosť o 60 %.
Konfigurácia podvozku sa zásadne nezmenila. Predná časť je nezávislá, na dvoch ramenách, zadná je závislá na listových pružinách. Horné uloženie ramena predného zavesenia sa však posunulo o niečo vyššie, aby sa namontoval o 20 mm dlhší tlmič a zlepšila sa tak stabilita a jazdný komfort. Nakladacia plošina je navrhnutá na umiestnenie japonských štandardných paliet JIS (dĺžka, šírka, výška – 1100, 1100 a 144 mm).
Vnútorná výška nákladného priestoru po okraj bokov je 820-825 mm, v závislosti od konfigurácie. Nákladný priestor má možnosť rozdeliť vnútorný priestor plastovými tyčami.
V špecifikácii pre Japonsko bude automobil ponúkaný len s jednou pohonnou jednotkou. Kombináciou 2,4-litrového turbodieselu 4N16 (204 k a 470 Nm) a 6-stupňovej automatickej prevodovky.
Pohon je typu „na tvrdo“, s tuhým spojením s prednou nápravou. Pri aktivovanom pohone všetkých kolies sa krútiaci moment rozdeľuje v pomere 40/60 v prospech zadnej nápravy. Vo všeobecnosti má prevodovka Super Select 4WD-II štyri jazdné režimy: 2H (pohon zadných kolies), 4H (pohon všetkých kolies), 4HLc (uzávierka zadného diferenciálu).
Celková dĺžka, šírka a výška vozidla sú 5320, 1865 a 1795 mm. Vo verzii GSR sa kvôli prekrytiam nárazníkov, predĺženiu blatníkov a zvýšenej svetlej výške mierne líšia rozmery 5320, 1830, 1815 mm. Rázvor náprav je 3100 mm, nosnosť 500 kg, celková hmotnosť vozidla je 2080-2140 kg, v závislosti od konfigurácie. Polomer otáčania 6,2 m.
Pridaný je aj systém Active Yaw Control systému z Lancer Evolution, ktorý zlepšuje tesné prejazdy zákruty ľahkým pribrzďovaním vnútorného predného kolesa.
V Japonsku stojí nové Mitsubishi Triton od 4 988 000 jenov (31 500€).