Nové BMW X1 M35i je najrýchlejšie, ale nie najvýkonnejšie v rodine X1.

Nové BMW X1 M35i je najrýchlejšie, ale nie najvýkonnejšie v rodine X1.

28. júna 2023 0 Od spiatocka.sk

Junior crossover BMW X1 doteraz nemal „ostré“ verzie vytvorené divíziou M. Takúto poctu dostalo len príbuzné BMW X2, v ponuke ktorého je výkonná modifikácia M35i xDrive. Teraz má ale podobnú možnosť aj X1 novej generácie U11. Pravda, v jeho prípade už verzia M35i xDrive nie je najvýkonnejšia v ponuke.

Pripomeňme si, že čerstvé BMW X1 debutovalo v mnohých modifikáciách, vrátane tých elektrifikovaných. V ponuke je napríklad dobíjateľný hybrid X1 xDrive30e, v ktorom benzínové turbo 1,5 a elektromotor na zadnej náprave vyprodukujú spolu 326 koní a 477 Nm. Alebo plne elektrické BMW iX1 xDrive30 s dvoma elektromotormi s celkovým výkonom 313 koní a 494 Nm.

Nová modifikácia BMW X1 M35i xDrive v maximálnom výkone nežiarli. Má vylepšený dvojlitrový štvorvalec s turbom, ktorý vyvíja 300 koní a 400 Nm (pre americký trh výkon narástol na 317 k). Motor má nový sací systém, zosilnený kľukový hriadeľ, vylepšený systém mazania, vstrekovania a zapaľovania a nemá žiadny hybridný doplnok (dokonca ani štartér-generátor). V BMW X2 M35i xDrive však starý dvojlitrový turbomotor produkuje 306 koní a 450 Nm.

X1 je vybavená sedemstupňovým „robotom“ s dvomi spojkami, kým ostrá verzia má klasický osemstupňový „automat“. Pohon všetkých kolies je xDrive so spojkou pre pripojenie zadnej nápravy a štandardnou mechanickou uzávierkou predného diferenciálu (blokovací pomer je 26%).

Ak má však plug-in hybrid pohotovostnú hmotnosť 1935 kg a elektromobil 2085 kg, potom nové benzínové BMW X1 M35i xDrive váži „iba“ 1740 kg. Z hľadiska výkonu a dynamiky je teda popredu: zrýchlenie na „stovku“ trvá 5,4 sekúnd oproti 5,7 s pre hybrid a 5,6 s pre elektromobil (hoci X2 to zvládne za 4,9 s). A maximálna rýchlosť je 250 km/h namiesto 205 a 180 km/h a samozrejme, snažili sa, aby M-verzia bola najviac vodičská.

Odpruženie je s adaptívnymi tlmičmi a svetlou výškou zníženou o 15 mm je v základe nainštalovaný adaptívny mechanizmus riadenia. Predné brzdy sú so štvorpiestikovými pevnými strmeňmi a kotúčmi s priemerom 385 mm, vzadu sú kotúče s priemerom 330 mm. Kompozitné brzdy sú ponúkané za príplatok. Kolesá majú priemer 19 alebo 20 palcov.

Navonok sa verzia M35i od slabších verzií s M-packetom líši len v detailoch: mierne odlišné sú výrezy v nárazníku, inak je urobený dizajn spojlera na piatych dverách atď. Najzrejmejším znakom vrcholnej verzie je teda výfukový systém so štyrmi koncovkami vzadu. V interiéri je športový dekor, ale za príplatok si môžete objednať M sedadlá s integrovanými opierkami hlavy a osvetleným logom. Je to tiež jedno z prvých áut s novým operačným systémom BMW OS9, aj keď sa neskôr objaví aj na iných modeloch.

Očakáva sa, že BMW X1 M35i xDrive sa začne predávať na jeseň. Cena zatiaľ nebola zverejnená, no jednoznačne bude drahšia ako hybrid X1 xDrive30e (od 51 600 eur v Nemecku) a elektromobil iX1 xDrive30 (od 55 000 eur). Veď BMW X2 M35i teraz stojí minimálne 60 500 eur.