Nová Škoda Enyaq dostala novú tvár.

Nová Škoda Enyaq dostala novú tvár.

10. januára 2025 0 Od spiatocka.sk

Elektrický crossover Škoda Enyaq debutoval na jeseň 2020 a odvtedy sa z neho predalo viac ako 250 tisíc kusov (vrátane verzie Coupe). Navyše v Nemecku sa stal druhým najpopulárnejším modelom Škody: vlani sa tam predalo 25-tisíc áut a predbieha ho len Octavia. Počas celej výroby prešiel Enyaq niekoľkými technickými aktualizáciami, no jeho dizajn sa nezmenil. Teraz je čas na klasický facelift.

Crossover Škoda Enyaq vyskúšal najnovší korporátny štýl Modern Solid, ktorého hlavným znakom je prepracovaný Tech Deck Face s dvojposchodovou optikou a jediným čiernym pruhom po celej šírke prednej časti. Zmenil sa tvar nárazníka, zmenšili sa medzery medzi dielmi a v konečnom dôsledku to všetko trochu zefektívnilo elektromobil: pre základný crossover sa koeficient aerodynamického odporu Cd znížil z 0,256 na 0,245 a pre verziu Enyaq Coupe – od 0,234 do 0,225.

Už v základnej konfigurácii sú nainštalované svetlomety LED a medzi možnosťami je maticová optika, aj keď relatívne lacná: každý svetlomet pozostáva z 36 segmentov. Zmenil sa dizajn kolies (minimálne 19 palcov), objavila sa nová farba karosérie Olibo Green. Prísna výzdoba zostala nedotknutá. S novou zadnou časťou sa predná časť Enyaqu predĺžila o 9 mm (teraz 4658 mm), hoci Enyaq Coupe pridalo iba 5 mm (na rovnakých 4658 mm). Zachovaný zostal paket Sportline, ktorý obsahuje čierny dekor, bodykit vo farbe karosérie a kolesá s priemerom 20 alebo 21 palcov.

Enyaq úplne stratil svoje charakteristické logá Škoda: na kapote aj na volante je teraz len názov značky. V skutočnosti je nový náboj volantu jedinou viditeľnou zmenou v interiéri. Okrem toho sa však rozšírila základná výbava (je tu vyhrievaný volant a predné sedadlá, ako aj trojzónová klimatizácia) a multimediálny systém má nové funkcie a aplikácie. Napríklad na hlavnej obrazovke je teraz virtuálne tlačidlo na zapnutie celého kúrenia naraz, užitočné v zime.

Rozšírila sa ponuka aktívnych bezpečnostných systémov a asistentov. Napríklad na parkovisku je teraz možné auto ovládať na diaľku zo smartfónu a navyše si dokáže zapamätať posledných 50 metrov trasy na parkovacie miesto a reprodukovať ich pri každom zaparkovaní, pričom rozpozná polohu pomocou súradníc GPS.

Posledná technická aktualizácia bola pred rokom, takže teraz nedošlo k žiadnym zásadným zmenám. K dispozícii sú verzie s pohonom zadných kolies Enyaq 60 (204 k, 59 kWh) a Enyaq 85 (286 k, 77 kWh), ako aj dvojmotorový pohon všetkých kolies Enyaq 85x (286 k, 77 kW). h). Zlepšená aerodynamika ale umožnila zvýšiť dojazd na jedno nabitie.

Napríklad pri základnej verzii sa tento parameter zvýšil zo 401 na 437 km podľa cyklu WLTP. A pre najefektívnejšiu úpravu s dlhým dojazdom, Enyaq 85 Coupe, od 577 do 596 km. Elektrický crossover s pohonom všetkých kolies bude teraz schopný prejsť 549 km v cykle WLTP (verzia kupé má 558 km). Zvýšil sa aj výkon jednosmerného nabíjania: pre autá so základnou batériou zo 120 na 165 kW a pre verzie s veľkou batériou zo 135 na 175 kW (dvojmotorové autá už tento výkon mali).

Facelift sa zatiaľ nedotkol iba najvyššej verzie Škody Enyaq RS s dvoma motormi s výkonom 340 koní. Tento crossover bude aktualizovaný neskôr. Prijímanie objednávok na všetky ostatné možnosti bude otvorené 9. januára. V Európe bude Škoda Enyaq s novou tvárou stáť od 44-tisíc eur.