Nová Honda Civic má v Európe dvojliter pod kapotou. Ale len s e:HEV.

Nová Honda Civic má v Európe dvojliter pod kapotou. Ale len s e:HEV.

27. marca 2022 0 Od spiatocka.sk

Civic jedenástej generácie debutoval v USA takmer pred rokom a do Európy sa dostal len teraz. Nový Civic sa bude po novom do Európy dodávať z Japonska. V Európe bude v ponuke len hatchback a to len v novej hybridnej verzii e: HEV.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Honda začala elektrifikovať európske vozidlá pred niekoľkými rokmi. Modely Jazz , HR-V a CR-V sa už na miestnom trhu predávajú len v hybridných verziách, takže nová Honda Civic v tomto trende len pokračovala. Hybridný systém e:HEV je navrhnutý rovnako ako ostatné benzínovo-elektrické modely spoločnosti a môže pracovať v sériovom aj paralelnom režime.

Pod kapotou sa nachádza 2,0-litrový atmosférický motor novej generácie s priamym vstrekovaním, ktorý pracuje v Atkinsonovom cykle a má vysokú tepelnú účinnosť 41 %. So spaľovacím motorom spolupracujú dva elektromotory. Jeden je pripojený k spaľovaciemu motoru a pracuje v režime generátora a druhý otáča predné kolesá. Maximálny výkon hybridnej sústavy je 184 koní a krútiaci moment 350 Nm.

Väčšinu času je vozidlo poháňané elektromotorom. Spaľovací motor poháňa iba generátor na nabíjanie lítium-iónovej batérie. Pri vysokej rýchlosti, keď účinnosť elektromotora klesne, spojka spojí benzínový motor priamo s kolesami. Priemerná spotreba paliva by mala byť nižšia ako 5 l/100 km v cykle WLTP. Jazdná elektronika má režimy Eco, Normal, Sport a prispôsobiteľné Individual.

Inak sa Honda Civic e:HEV pre Európu takmer nelíši od benzínových hatchbackov pre iné trhy. Má rázvor 2735 mm (o 35 mm viac ako predchádzajúci model ) a podvozok s viacprvkovým zadným zavesením a piate dvere sú vyrobené z kompozitov (s oceľovým rámom), čo znížilo jeho hmotnosť o 20 % v porovnaní s k predchádzajúcemu modelu a urobiť pánty kompaktnejšími pridaním priestoru nad hlavou pre zadných pasažierov.

Hlavnou črtou hybridu v kabíne je tlačidlový ovládací panel prevodovky namiesto bežnej páky. Európsky Civic má 10,2-palcový displej, ktorý slúži ako virtual kokpit. Multimediálny systém má dve možnosti s dotykovou obrazovkou s uhlopriečkou sedem alebo deväť palcov. V základnej výbave je zahrnutý komplex Honda Sensing, ktorý obsahuje systém automatického brzdenia, adaptívny tempomat a ďalších asistentov.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Predaj hatchbackov novej generácie sa začne v Európe na jeseň. Ceny zatiaľ neboli zverejnené, no je jasné, že hybrid bude výrazne drahší ako predchádzajúci benzínový model, ktorý teraz stojí od 21 300 eur. Podľa plánu spoločnosti zostane ho hatch Civic Type-R, ktorého nová generácia bude uvedená na trh tento rok, jediným čisto benzínovým modelom v európskom sortimente.