Natiahnutý Land Rover Defender 130 je odhalený.

Natiahnutý Land Rover Defender 130 je odhalený.

31. mája 2022 0 Od spiatocka.sk

Moderný Defender má ešte tretiu verziu. Spoločnosť krátkemu trojdverovému Defenderu 90 a päťdverovému Defenderu 110 spravila verzia s predponou „130“. Historicky digitálny index Land Roveru udával vzdialenosť medzi nápravami v palcoch a „stotridsiatka“ mala naozaj najdlhší rázvor. Teraz však inžinieri od tejto tradície odišli.

LandRover Defender 130

Nový Defender 130 má rovnaký rázvor ako už známy Defender 110. Mimochodom, týchto 3022 mm sa rovná 119 palcov, takže historický index je v oboch prípadoch chybný. Hlavnou črtou „stotridsiatky“ je zadný previs zväčšený o 340 mm. Celková dĺžka narástla z 5018 mm na 5358 mm (vrátane rezervného kolesa vzadu). Nájazdový uhol v najvyššej polohe vzduchového pruženia (je súčasťou štandardnej výbavy) sa zmenšil zo 40 na 28,5 stupňa, hoci maximálna svetlá výška je rovnakých 290 mm.

Defender 130 má osemmiestny interiér s tromi radmi sedadiel a rozdelením sedadiel 2+3+3. Tretí rad má vyhrievané sedadlá, mäkké lakťové opierky a USB-C konektory na dobíjanie zariadení, ako aj prídavnú časť panoramatickej strechy, ktorá je súčasťou základného balíka. Hoci v sklonoch strechy pri „stotridsiatke“ nie sú žiadne rodinné okná. Zadné strany tretieho radu sú zložené v pomere 40:20:40. Objem kufra je 389 litrov v trojradovej konfigurácii, 1232 litrov so sklopeným tretím radom alebo 2291 litrov so sklopenými zadnými radmi.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

 

Pri objednávke však môžete sedadlá odmietnuť. V tomto prípade bude mať päťmiestny Defender 130 objem kufra 1329 litrov oproti 857 litrom pri modeli Defender 110. Pri sklopenom druhom rade objem batožinového priestoru dosiahne 2516 litrov namiesto 1946 litrov.

Defender 130 je nielen najväčší, ale aj najbohatší v rodine. Prvýkrát má štvorzónovú klimatizáciu (ponúka sa za príplatok) a v základnom balení je najpokročilejší multimediálny systém Pivi Pro s 11,4-palcovou obrazovkou (pre ostatné verzie je na želanie). Pribudli nové možnosti dekorov interiéru v drevenom vzhľade a čalúnenie sedadiel z perforovanej kože a rozšírená bola aj paleta farieb karosérie (pribudla napríklad červená).

130-ka vraj nemá mať štvorvalce, hoci vlajkový motor V8 sa k nej nedá objednať. Na výber je len radový trojlitrový šesťvalec rodiny Ingenium so 48-voltovým štartér-generátorom. Sortiment zahŕňa dieselové modifikácie D250 a D300, ako aj benzínové P300 a P400, v indexoch je naznačený výkon agregátov. Benzínová top verzia dokáže zrýchliť na „stovku“ za 6,6 sekundy.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Všetky autá sú s osemstupňovým „automatom“ ZF, pohonom všetkých kolies iAWD so spojkou prednej nápravy a demultiplikátorom. Až na zhoršenú geometriu karosérie má Defender 130 rovnaký terénny potenciál ako „stodesiatka“. Napríklad hĺbka brodu, ktorý treba prekonať, je 900 mm.

Najdlhší Defender je už k dispozícii na objednávku v Anglicku, kde ceny začínajú na 73 900 £, zatiaľ čo Defender 110 začína na 58 700 £. Objednávky sa čoskoro otvoria v iných krajinách a dodávky začnú v druhej polovici roka.