Mitsubishi Colt ožil. Prichádza ako kompaktný hatchback k nám do Európy.

Mitsubishi Colt ožil. Prichádza ako kompaktný hatchback k nám do Európy.

10. júna 2023 0 Od spiatocka.sk

Colt je jedným z najstarších a najznámejších, no zároveň nezaslúžene zabudnutých mien v zostave Mitsubishi Motors. Prvý model Mitsubishi Colt sa objavil už v roku 1962 a odvtedy sa pod týmto názvom vyrábali rôzne autá od malých áut s motorom vzadu až po ľahké nákladné autá, takže počítať generácie nemá zmysel. Posledných desať rokov však tento názov zostal iba na taiwanskom trhu ako Mitsubishi Colt Plus sa tam stále vyrába. Teraz je Colt späť v Európe s novým hatchbackom pre miestny trh.

Nejde však o samostatný model a dokonca ani o vývoj Mitsubishi. Európsky Colt vznikol rovnako ako crossover Mitsubishi, ktorý sa v Európe predáva od marca tohto roku. Mitsubishi prerobilo hatchback Renault Clio, ktorý len vlani na jar prešiel plánovanou modernizáciou.

Faktom je, že prioritným trhom pre Mitsubishi je teraz juhovýchodná Ázia, kde má spoločnosť najsilnejšie pozície. Druhou úrovňou je Austrália, Afrika, Stredný východ a Južná Amerika. V tretej úlohe je Európa, no Mitsubishi odtiaľto nemieni úplne odísť, preto sa na tamojšom trhu budú predávať prerobené autá Renault vyrobené v rámci OEM spolupráce v rámci aliancie Renault-Nissan-Mitsubishi. A je logické, že na výrobu boli vybrané modely segmentov najžiadanejších v Európe.

Premena prerobeného Clia na Colt sa uskutočnila s minimálnymi nákladmi. Zmenené sú len emblémy, štítky, mriežka chladiča a kryt predného nárazníka. V záujme šetrenia na vývoji inžinieri ani nezačali meniť panel kapoty s charakteristickým výrezom za kosoštvorcový diamant. A na piatych dverách teraz vyniká cúvacia kamera, pretože Clio ju má zabudovanú v znaku umiestnenom na tomto mieste. Dokonca aj kolesá (od 15 do 17 palcov v priemere) sú úplne rovnaké ako pri autách značky Renault.

Interiér Clia išiel do Coltu s minimálnymi zmenami. Objavil sa nový náboj volantu, zvolilo sa iné čalúnenie sedadiel a z palubnej dosky zmizla štylizovaná francúzska trikolóra. Colt je ponúkaný v štyroch úrovniach výbavy s názvami Inform, Invite, Intense a Instyle známymi z iných modelov Mitsubishi. Výbava pre hatchbacky oboch značiek je rovnaká. V závislosti od konfigurácie môže mať Colt 7 alebo 10 palcovú obrazovku prístroja a 7,0 alebo 9,3 palcový displej multimediálneho systému. V základnej výbave sú systémy automatického brzdenia a kontrola jazdného pruhu, za príplatok je aj adaptívny tempomat.

Colt dostal oklieštený rad motorov. Nemá ani motor na LPG, ani turbodiesel, ako má Clio. Na výber sú len tri možnosti. Základný trojvalec 1,0 (67 k) je kombinovaný s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, jeho turbo verzia (91 k) je kombinovaná so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. A na vrchole ponuky je hybrid Mitsubishi Colt HEV, podobný Renault Clio E-Tech hybrid.

Hybrid má atmosférickú 1,6 (94 k) pracujúcu v spolupráci s robotizovanou prevodovkou (bez synchronizátorov a spojky) a elektromotorom (69 k). Špičkový výkon systému je 145 k a takéto hybridy sa môžu rozbehnúť iba na elektrický pohon. Prevádzka benzínového motora pri voľnobehu je vylúčená, je možné ho pripojiť po začiatku pohybu. Kapacita batérie je 1,2 kWh.

Súčasné hatchbacky Renault Clio sa vyrábajú v Turecku a Slovinsku, Mitsubishi Colt však bude registrované iba v tureckom závode Renaultu. V Európe sa predaj hatchbackov pod japonskou značkou začne v októbri. Zatiaľ neexistujú žiadne informácie o cenách, ale je nepravdepodobné, že budú vyššie ako ceny Renaultu.