MG predstavilo novú vlajkovú loď. Toto je nové MG 7.

MG predstavilo novú vlajkovú loď. Toto je nové MG 7.

19. augusta 2022 0 Od spiatocka.sk

Pred 15 rokmi začal MG 7 novú etapu v živote bývalej britskej značky, ktorá prešla do čínskeho vlastníctva. Hoci sedan MG 7 bol len variáciou modelu Rover 75, vyvinutého ešte v deväťdesiatych rokoch pod patronátom BMW, pre čínskych kupcov to bola jasná a žiadaná novinka európskeho pôvodu. Výroba tej „sedmičky“ bola ukončená ešte v roku 2013 a až teraz má priameho nástupcu liftback MG 7 druhej generácie.

MG 7

Nejde len o novú vlajkovú loď značky, ale aj o prvý model MG s čiernymi logami. Takéto farebné označenie bolo vo firme zavedené na označenie najtemperamentnejších áut so športovým charakterom. Navyše, na rozdiel od všeobecného trendu smerujúceho k elektrifikácii, čierne MG budú mať spaľovacie motory.

O klasickom usporiadaní a zadnom náhone však nemôže byť reč. MG 7 je postavený na platforme s pohonom predných kolies s motorom umiestneným naprieč. Veľkosťou sa čínsky debutant blíži k liftbacku Škoda Superb. Dĺžka vozidla je 4884 mm, šírka -1889 mm a výška 1447 mm. Medzi nápravami má 2778 mm oproti 2841 mm pre Superba. Ale karoséria a proporcie sú úplne iné.

MG 7

MG 7 má atletické línie karosérie, zapustené kľučky dverí (príplatok) a veľké koncovky výfukov. Má bezrámové dvere a v piatych dverách je zabudovaný výsuvný spojler, ktorý stúpa pri rýchlosti nad 100 km/h. Kolesá môžu mať priemer 18 až 20 palcov, medzi možnosťami príplatkov je panoramatická strecha s posuvnou časťou. Podvozok je s adaptívnymi tlmičmi.

Interiér je bez odhalení. Na palubnej doske sa pod jedným sklom nachádza prístrojový displej (10,25 palca) a dotyková obrazovka mediálneho systému (12,3 palca). Samotný multimediálny systém je s funkciou aktualizácie na diaľku. Nechýba head-up displej s rozšírenou realitou a audio systém Bose so štrnástimi reproduktormi. Tlačidlo štartovania motora sa nachádza na stredovom tuneli a tlačidlo na aktiváciu režimu Sport je pripevnený na volante.

MG 7

Bolo by hlúpe čakať na motor V6 v čínskom osobnom aute. Miestny daňový systém k tomu neprispieva. Pre MG 7 bol preto vyvinutý nový dvojliter s turbom a priamym vstrekovaním. Turbodúchadlo je s variabilnou geometriou rozvádzacích lopatiek. Doteraz túto technológiu na benzínových motoroch masívne využívali iba Porsche a Volkswagen, aj keď sa už dávno udomácnila v dieselových motoroch. Niet sa však čomu čudovať. K objaveniu sa takejto turbíny na čínskom motore došlo hneď po tom, čo Volkswagen lokalizoval výrobu motorov 1,5 TSI evo s touto technológiou v Číne. Výkon motora MG je 261 k a 405 Nm.

MG 7

MG 7 bol je tiež prvý v rade, ktorý dostal deväťstupňovú automatickú prevodovku. Avizovaná je aj elektronicky riadená uzávierka diferenciálu. Zrýchlenie na 100 km/h je za 6,5 sekundy, maximálna rýchlosť je 230 km/h a priemerná spotreba paliva je 6,94 l/100 km v cykle WLTC. Neskôr sa však objaví aj jednoduchšia verzia s motorom 1,5 turbo (188 k) a maximálnou rýchlosťou 210 km/h, o ktorej však zatiaľ nie sú žiadne ďalšie údaje.

Nový MG 7 vstúpi na čínsky trh na jeseň. Podľa predbežných informácií bude vrcholná verzia Trophy stáť približne 30-tisíc dolárov. Novinka s veľkou pravdepodobnosťou nepríde na Európsky trh.

MG 7