Mercedes Vision EQXX má spotrebu nižšiu ako 10 kWh/100 km a 95% účinnosť pohonu.

Mercedes Vision EQXX má spotrebu nižšiu ako 10 kWh/100 km a 95% účinnosť pohonu.

3. januára 2022 0 Od spiatocka.sk

Automobilke Mercedes-Benz vďačíme za viacero prvkov vo vozidlách. Napríklad také ESP, airbagy alebo pyrotechnické dopínanie bezpečnostných pásov máme vďaka Mercedes-Benz. Presnejšie vďaka triede S. Teraz však nemecká automobilka prináša revolúciu v energetickej efektivite. Veľké a luxusné vozidlo so spotrebou elektrickej energie nižšou ako 10 kWh. Pre porovnanie mne sa v testoch poradilo spraviť najnižšiu spotrebu 15 kWh na Mini Cooper SE. Poďme naspäť k Vision EQXX.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Dizajn konceptu je naozaj pekný a je vidieť, že dôraz sa kládol na čo najnižší odpor vzduchu. Však koeficient odboru vzduchu je len 0,17. Pri pohľade z boku najviac zaujme klesajúca línia od B-stĺpika až k zadnej časti. Dizajn mi veľmi pripomína vozidlo Tatra 77. Mimochodom toto vozidlo bolo prvé sériovo vyrábané vozidlo s aerodynamickou karosériou.

V štvormiestnom interiéri asi najviac zaujme veľký displej pozdĺž celej palubnej dosky. Používateľské rozhranie sa vyznačuje novým radikálnym jednodielnym displejom, ktorý ožíva s citlivou grafikou v reálnom čase a pokrýva celú šírku vozidla. Ďalšie prvky UI/UX pomáhajú autu a vodičovi spolupracovať ako jeden celok a dokonca využívajú technológiu, ktorá napodobňuje fungovanie ľudského mozgu. Softvérový vývojový proces, ktorý to priniesol, prináša revolúciu v spôsobe, akým sú elektrické autá navrhnuté.

Toto auto je jedným z výsledkov prebiehajúceho programu, ktorý prináša plán pre budúcnosť automobilového inžinierstva. Mnohé z jeho funkcií a vývoja sa už integrujú do výroby, vrátane ďalšej generácie MMA – modulárnej architektúry Mercedes-Benz pre kompaktné a stredne veľké autá.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Mercedes-Benz Vision EQXX má jeden elektromotor s výkonom 201 koní a batériu s kapacitou 100 kWh. Nie sú to veľké čísla, ale toto auto je vyrobené na efektivitu. Mercedes tvrdí, že Vision EQXXmá hnací systém účinný na 95%. V praxi to znamená, že iba 5 percent energie vloženej do batérie sa nedostane na cestu. Dokonca aj najefektívnejšie benzínové motory sa snažia dosiahnuť viac ako 35 percent. To je dôvod, prečo môže EQXX poskytnúť veľké číslo dojazdu bez masívnej batérie. Dokonca použitá batéria je o 50% menšia a o 30% ľahšia ako má EQS. Výsledok je spotreba nižšia ako 10 kWh a dojazd 1 000 kilometrov.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Solárne panely použité na streche dokážu zvýšiť dojazd za jeden deň o 25 kilometrov. Zdá sa to málo, ale práve solárne panely dokážu zásobovať elektrickou energiou systémy, ktoré najviac berú energiu.

Znie to celkom zaujímavo, ale uvidíme aká bude realita.