Mercedes-AMG GT 63 SE Performance je najdynamickejšie produkčné AMG.
24. apríla 2024Vrcholná hybridná verzia kabrioletu Mercedes-AMG SL sa objavila koncom minulého roka. A keďže kupé Mercedes-AMG GT druhej generácie je postavené na rovnakej platforme, dostalo aj vlastný hybridný systém AMG E Performance. Odteraz je na vrchole ponuky kupé s celým názvom Mercedes-AMG GT 63 SE Performance.
Pod kapotou je motor M177 V8 4.0 biturbo a deväťstupňová automatická prevodovka AMG Speedshift MCT-9G s mokrou spojkou namiesto meniča krútiaceho momentu. Pre hybrid je tento motor vyladený na výkon 612 koní a 850 Nm a ďalších 14 koní pridáva štartér-generátor. Na zadnej náprave sa nachádza elektrický modul, ktorý kombinuje synchrónny elektromotor (204 k, 320 Nm), dvojstupňovú prevodovku a medzinápravový samosvorný diferenciál.
Prevodovka pohonu všetkých kolies 4Matic+ má tradičný hnací hriadeľ. V bežnom hybridnom jazdnom režime prenáša výkon zo spaľovacieho motora na zadnú nápravu, zatiaľ čo elektromotor pomáha len zadným kolesám. Pri jazde v čisto elektrickom režime (do 130 km/h) však môže kardan prenášať krútiaci moment v opačnom smere z elektromotora na predné kolesá, a to pomocou štandardnej rozdeľovacej prevodovky a stredovej spojky.
Lítium-iónová batéria je umiestnená nad zadnou nápravou, pracuje s napätím 400 voltov, váži 89 kg a má skromnú kapacitu (6,1 kWh). Môže sa však pochváliť vysokou úrovňou výmeny energie. V nominálnom režime produkuje 70 kW a v špičkovom výkone môže dosiahnuť 150 kW, ale nie dlhšie ako desať sekúnd. Pokročilý systém chladenia kvapalinou pokrývajúci každý z 560 článkov umožňuje udržiavať prevádzkovú teplotu približne 45 stupňov. Batériu je možné nabíjať z elektrickej zásuvky (ale iba striedavým prúdom a výkonom do 3,7 kW) a k dispozícii sú štyri úrovne obnovy. Dojazd v čisto elektrickom režime je len 13 km.
Celkový výkon systému E Performance je 816 koní a 1080 Nm. Hmotnosť hybridu zatiaľ nebola zverejnená, no podobný SL v pohotovostnom stave váži 2195 kg. Hybridnému kupé s nabitou batériou stačí na zrýchlenie na „stovku“ len 2,8 sekundy a to je najlepší výsledok spomedzi sériových modelov AMG. Zaostáva nielen hybrid SL (2,9 s), ale dokonca aj hypercar Mercedes-AMG One (rovnako 2,9 s). Čisto benzínové kupé AMG GT 63 (585 k) dosiahne 100 km/h za 3,2 s. Maximálna rýchlosť sa však zvýšila len symbolicky z 315 km/h pri benzínovej verzii na 320 km/h pri hybride.
Rovnako ako benzínové AMG GT 63 má už aj hybrid podvozok AMG Active Ride Control s adaptívnymi tlmičmi, ktoré sú spojené do hydraulického systému, ktorý nahrádza tradičné stabilizátory. Riadiaca zadná náprava je vybavená elektrickými ovládačmi: pri rýchlostiach do 100 km/h sa zadné kolesá nakláňajú v opačnom smere ako predné, aby sa zlepšila manévrovateľnosť a po 100 km/h sa všetky kolesá otáčajú rovnakým smerom, aby sa zlepšila stabilitu.
Brzdy sú vybavené šesťpiestikovými strmeňmi na predných kolesách a jednopiestovými na zadných kolesách. Špeciálne pre hybrid sa zväčšil priemer karbón-keramických brzdových kotúčov na 420 mm vpredu a 380 mm vzadu. Štandardom sú 20-palcové kolesá, ale je možné objednať 21-palcové kolesá. Komplex aktívnej aerodynamiky je rovnaký ako u benzínových kupé: pod predným nárazníkom je nainštalovaný „pysk“ z uhlíkových vlákien, ktorý sa pri dosiahnutí rýchlosti 80 km/h rozprestiera smerom nadol o 40 mm a vzadu je výsuvný spojler, pre ktorý je päť pozícií.
Cena hybridného kupé zatiaľ nebola zverejnená, no podobný kabriolet SL v Nemecku stojí minimálne 224-tisíc eur. Je nepravdepodobné, že Mercedes-AMG GT 63 SE Performance bude výrazne lacnejší.