Mercedes a BMW zverejnili predajné štatistiky za tretí štvrťrok.

Mercedes a BMW zverejnili predajné štatistiky za tretí štvrťrok.

13. októbra 2023 0 Od spiatocka.sk

BMW a Mercedes-Benz, dvaja hlavní konkurenti, súčasne zverejnili svoje predajné čísla za obdobie od júla do septembra 2023. A jednoznačne optimistickejšie dopadla štatistika firmy z Mníchova. Začnime s tým.

V treťom štvrťroku predala BMW AG celosvetovo 621 699 nových áut, čo je o 5,8 % viac ako v rovnakom období minulého roka. Z toho na značku BMW pripadlo 549 941 vozidiel (nárast o 6,2 %). Pod značkou Mini sa predalo 70 384 áut (plus 2,6 %) a Rolls-Royce predstavoval 1 374 kusov (mínus 9 %). Hlavným trhom koncernu zostáva Európa, kde bolo zákazníkom dodaných 221 496 automobilov BMW a Mini: to je 35,7 % celosvetového predaja a samotné číslo sa zvýšilo o 12,9 %. Ďalšia s podielom 33,9 % je Čína: 210 331 BMW a Mini (pokles o 1,8 %). Na treťom mieste sú USA: 91 849 áut (nárast o 7,8 %) a 14,8 % celosvetového čísla.

Takmer každé desiate predané auto BMW patrí do rodiny M (48 978 kusov, resp. 8,9 % z celkového počtu), a to hovoríme len o plnohodnotných modeloch M (okrem áut M Performance), ktoré vyrába dcérska spoločnosť BMW M GmbH. VIN čísla takýchto áut sa líšia od bežných: každé skutočné M športové auto má identifikačné číslo začínajúce písmenami WBS.

A čo elektrifikované BMW a Mini? Patria sem plne elektrické vozidlá (BEV) aj plug-in hybridy (PHEV) a dopyt po nich neustále rastie. V treťom štvrťroku sa predalo 139 943 týchto áut, to je 22,5 % z celkového počtu a nárast oproti rovnakému obdobiu minulého roka bol 41,6 %! Predaj čisto elektrických modelov vzrástol o 79,6 % (93 931 kusov), pretože do tohto radu nedávno pribudol sedan BMW i7 a iX1, ktoré sa v treťom štvrťroku minulého roka ešte nepredávali.

Štvrťročné údaje spoločnosti Mercedes-Benz AG sú o niečo nižšie: 510 600 osobných automobilov (všetky hodnoty v správe sú zaokrúhlené). Okrem Mercedesu toto číslo zahŕňa 3 900 elektromobilov Smart. V porovnaní s júlom – septembrom minulého roka klesli tržby koncernu o 4 %. A Čína sa na rozdiel od BMW ukázala byť pre Mercedes prioritným trhom: predstavovala 38,4 % celosvetového predaja, teda 196 000 áut, čo je až o 12 % menej ako za rovnaké obdobie v roku 2022. V Európe, druhom najvýznamnejšom trhu, bolo zákazníkom dodaných 164 200 áut (32,2 % z celosvetového počtu) a Mercedes tu stále zaznamenal 12 % nárast dopytu. V USA sa predalo 64 000 áut (12,5 % celosvetového čísla), čo je o 15 % menej ako v treťom štvrťroku minulého roka.

Mercedes vo zverejnených štatistikách rozdeľuje autá do troch konvenčných kategórií. Vstupná úroveň zahŕňa triedy A a B, všetky ich deriváty (GLA, CLA, GLB), ako aj smart modely: na konci štvrťroka to je 150 500 áut (29,5 % z celkového počtu) a dopyt klesol o 5 %. Najpopulárnejšia je stredná kategória – sú to triedy C a E, GLC, GLE a ich príbuzní: 290 200 áut (podiel 56,8 %), pokles o 1 %, v neposlednom rade aj v dôsledku výmeny generácií triedy E. Najväčší a najdrahší Mercedes sa na všetkých dodávkach koncernu (69 900 áut) podieľal 13,7 % a ich predaj sa znížil až o 11 %.

Elektrifikácia áut s trojcípou hviezdou prebieha približne rovnakým tempom ako BMW: asi pätinu všetkých predaných áut Mercedes-Benz tvorili plug-in hybridy a elektromobily (ich pomer je približne 40:60). Predaj áut bez spaľovacích motorov vzrástol v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka o 66 %.

Za prvých deväť mesiacov roku 2023 predala BMW 1 836 600 vozidiel, zatiaľ čo Mercedes-Benz dodal o 300 000 vozidiel menej. Čo na to Audi, tretí hráč nemeckého prémiového tria? Bohužiaľ, Volkswagen AG sľubuje, že zverejní svoje štvrťročné výsledky až 26. októbra.