Mazda CX-30 Skyactiv-G150 ponúka radosť z jazdy. Skúsili sme to s Mazdou na rally.

Mazda CX-30 Skyactiv-G150 ponúka radosť z jazdy. Skúsili sme to s Mazdou na rally.

2. augusta 2021 0 Od spiatocka.sk

Ak mi niekto spomenie slovo Mazda, tak hneď ma napadne atmosférický benzínový motor a pôžitok z jazdy. Vozidlá Mazda už v predchádzajúcich testoch ukázali, že rýchlu jazdu zvládnu celkom dobre. Hovoril som o tom nedávno v teste Mazda 3 Skyactiv-G150. Teraz sme však zobrali na test mestský crossover CX-30 s pohonom všetkých kolies, s manuálnou prevodovkou a atmosférickým dvojlitrom pod kapotou. Celkom dobrá kombinácia na rýchlu jazdu že? Preto sme sa rozhodli Mazdu vyskúšať na rally MRC Kopřivnice. Samozrejme len ako predjazdci. 

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Cez týždeň odveziem deti a svokru, cez víkend…..

Mazda CX-30 je príjemný mestský crossover, ktorý ponúkne tichú a pohodlnú jazdu. Podvozok filtruje nerovnosti celkom dobre, jedine priečne zvláda horšie. Atmosférický motor má lineárny nástup krútiaceho momentu, takže pohodová jazda nie je žiaden problém. Ako jedinú nevýhodu považujem tupú odozvu od motora v nízkych otáčkach. Jednoducho ak potrebujem v meste zrýchliť, musím vyhnať motor do otáčok. Bohužiaľ daň za atmosférický motor. Na druhej strane motor Skyactiv-G150 sa odmení nízkou spotrebou. V meste okolo 6 až 6,5 l/100 km. Poďme ale k deťom a svokre.

Mazda CX-30 batožinový priestor s objemom 430 litrov, do ktorého zmestím kočík alebo nákup. Vďaka dobrému vyššej svetle výške sa dopredu dobre nastupuje aj starším ľuďom. Bohužiaľ nastupovanie na zadné sedadlá je na horšej úrovni a to kvôli zle tvarovanému výrezu. Cez týždeň sa tak Mazda stane príjemným spoločníkom. Ale čo cez víkend? Deti a svokru nechám doma a so ženou vybehneme na rally.

Teraz sa dostávame k pointe testu a k tomu ako sa správa Mazda CX-30 Skyactiv-G150 AWD pri športovej jazde. To sme vyskúšali v polygone Tatra na MRC Kopřivnice. Atmosférický dvojliter s mild-hybridnou technológiou ponúka 150 koní a 213 Nm. Nie sú to vysoké parametre, ale pokiaľ motor držíš v otáčkach, tak motor dokáže auto celkom slušne rozhýbať. Pohon 4×4 sa zahryzne do asfaltu aj pri mokrej vozovke a ty môžeš letieť vpred. Manuálna prevodovka má krátke a presné dráhy, takže prehodenie rýchlosti je otázka milisekúnd. Jedna, dva tri a už letíš viac ako 130 km/h. Čo teraz ale? Žena kričí pozor retardér. Ešte potiahneš pár metrov a potom stlačíš brzdy, ktoré majú dobrý brzdný účínok, dobre sa dávkujú a vydržia aj brzdiť. Nevädnú tak skoro. Riadenie je presné, no chcelo by to väčšiu tuhosť, ale dokážem to prepáčiť. Jedná sa predsa o mestský crossover.

Ako to zvládal podvozok? Musím, povedať, že na rovnom asfalte dobre. Vracáky prejdeš bez problémov. Dokonca v rýchlosti 140 km/h dokážeš prejsť zákruty. Samozrejme treba aj dobré pneumatiky. Horšie už je ak sú na asfalte priečne nerovnosti. Vtedy je zadok nervózny a zadok dosť hádže. V takom prípade treba s tým rátať a byť na to pripravený. Ak to čakáš, tak žiaden problém.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Čo by som dodal na záver? Cez týždeň je Mazda CX-30 príjemný spoločník v meste aj mimo mesta. Ak dochádzam do práce po okreske, tak poteší nizka spotreba mierne nad päť litrov na sto kilometrov. Pohodlie pre cestujúcich vpredu je dostatočné. Na zadných sedadlách je to horšie, ale pre deti stačí a svokra si zvykne. Na druhej strane cez víkend môžeš tohto japonca zobrať niekam na okresku a dobre sa zabavíš. Nebudeš možno najrýchlejší, ale budeš stíhať, no a jazdu si užiješ.

V neposlednom rade Mazda CX-30 ponúka určitú formu bezpečnosti a to vďaka podvozku a riadeniu. Musím povedať, že pri vysokých rýchlostiach som cítil veľkú istotu od podvozku, riadenia, ale najmä od bŕzd. Tie ma podržia fakt skoro vždy. Čerešnička na záver. Spotreba počas jazdy na MRC bola 20,8 l/100 km.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Pripravujeme aj video, ale chytila ma dnes múza, tak píšem článok v predstihu. 

Cena základného modelu CX-30 Skyactiv-G90 je 22 940€.

Cena testovaného vozidla Skyactiv-G150 AWD Plus je 28 040€.