Mazda 6e vstupuje na európsky trh. Nahradí súčasnú Mazdu 6?

Mazda 6e vstupuje na európsky trh. Nahradí súčasnú Mazdu 6?

13. januára 2025 0 Od spiatocka.sk

Ako bolo pôvodne sľúbené, elektrifikovaný liftback Mazda EZ-6, vytvorený čínskym spoločným podnikom Changan Mazda, expanduje za hranice čínskeho trhu. Európska premiéra tohto auta sa konala na autosalóne v Bruseli, ktorý sa dnes otvoril. Na miestnom trhu sa bude volať Mazda 6e, čiže sa stane právoplatným nástupcom tradičnej „šestky“.

Pripomeňme, že Mazda 6e s dĺžkou 4921 mm je prepracovaný liftback Shenlan SL03 z Changanu. Japonskí špecialisti sa podieľali iba na vývoji dizajnu a zdokonalení jazdy, ale technicky Mazda úplne kopíruje čínsky zdroj. Už v základnej konfigurácii pre Európu je zahrnutá veľká obrazovka multimediálneho systému (14,6 palca), head-up displej a audio systém Sony so štrnástimi reproduktormi.

V Číne môže byť Mazda EZ-6 elektromobilom alebo sekvenčným hybridom, no pre Európu je Mazda 6e ohlásená len v čisto elektrickej podobe. Na výber sú dve verzie s trakčnými batériami CATL, pričom obe sú s pohonom iba zadných kolies, hoci pôvodný Shenlan sa dodáva s pohonom všetkých kolies. Ale ak v Číne ponúkajú pre Mazdu trakčné batérie s kapacitou 56,1 alebo 68,8 kWh, tak v Európe je zostava iná.

Základná Mazda 6e Standard Range má lítium-železofosfátovú batériu s kapacitou 68,8 kWh a dojazd WLTP 479 km. Elektromotor na zadnej náprave produkuje 258 koní a 320 Nm, čas zrýchlenia na „stovku“ je 7,6 s. Verzia Long Range má lítium-iónovú batériu NMC s kapacitou 80 kWh, dojazdom 552 km a výkonom motora zníženým na 245 koní pri konštantnom krútiacom momente. S prihliadnutím na zvýšenú hmotnosť sa čas zrýchlenia na 100 km/h zvýšil na 7,8 sekundy.

Pre obe verzie je maximálna rýchlosť obmedzená na 175 km/h, povolené je ťahanie prívesu s hmotnosťou do 1 500 kg. Ale kvôli odlišnej chémii batérie je tu jeden podstatný rozdiel: základná verzia má jednosmerné nabíjanie, ktoré podporuje až 200 kW, zatiaľ čo verzia Long Range podporuje iba 95 kW. Ďalšia zvláštnosť sa týka kufra. Podľa európskeho spôsobu merania je jeho objem len 330 litrov, hoci čínska špecifikácia pre elektrickú verziu uvádza 578 litrov.

Dodávky liftbackov Mazda 6e z Číny do Európy začnú v lete. Začínajúca cena je už zverejnená, asi 45-tisíc eur. Pre porovnanie, odchádzajúca benzínová Mazda 6 v Nemecku teraz stojí od 39 600 eur, ale autá sa predávajú zo skladových zásob. Výroba predchádzajúcej „šestky“ v Japonsku bude tento rok obmedzená a aj teraz sa autá vyrábajú len pre niekoľko trhov, ako je Austrália a Blízky východ.