Maserati sa lúči so sedanom Quattroporte a motorom V8.
7. augusta 2024Šiesta generácia luxusného sedanu Maserati Quattroporte debutovala v roku 2013. Zdá sa, že je čas ustúpiť novému modelu, ale stále nie je pripravený. Úplne elektrické Quattroporte sa objaví približne o rok a stane sa jediným sedanom v ponuke, ktorý nahradí mladší model Ghibli. A súčasné Quattroporte už odchádza do dôchodku a berie so sebou turbomotor V8. Posledný exemplár s názvom Maserati Quattroporte Gran Finale už odovzdali svojmu šťastnému majiteľovi.

Jedinečnú špeciálnu edíciu Gran Finale vytvorilo dvorné customizačné štúdio Maserati Fuoriserie. Auto je lakované v originálnej modrej farbe Nobile a na karosérii je sada dekorov z uhlíkových vlákien rovnakého odtieňa. Viaclúčové kolesá sú vybavené brzdovými strmeňmi z nelakovaného brúseného hliníka. Samozrejmosťou bolo miesto pre pamätné menovky s názvom špeciálnej verzie a oddelenia Fuoriserie.


Interiér finálneho Maserati Quattroporte je veľkoryso zdobený vložkami z tmavého dreva s prirodzenou textúrou. Sú umiestnené na volante, stredovom tuneli a dverách. Použitá je kvalitná koža, ktorou je obložený nielen interiér, ale dokonca aj kufor. Logá špeciálnej edície Gran Finale zdobia stredovú konzolu a obloženie prahov dverí.

Pod kapotou finálneho Quattroporte je motor V8 3.8 (580 k, 730 Nm) s dvoma turbodúchadlami, vyvinutý Ferrari. Takéto motory boli inštalované do tejto generácie Quattroporte od samého začiatku výroby a verzie s výkonom 580 koní sa objavil v roku 2020 na najvyššej verzii Trofeo. Formálne bola výroba áut s motorom V8 ukončená minulý rok, no pre finálnu kópiu bola urobená výnimka. Vo verzii Grand Finale zdobí motor kryt z uhlíkových vlákien s podpismi inžinierov Maserati Fuoriserie. Toto je posledné Maserati s motorom V8.


Kuriózne je, že americký kupec najnovšej šiestej generácie Quattroporte sa neobmedzil len na jeden sedan. Kúpil si aj superšport Maserati MC20 s motorom v strede v jedinečnej verzii Iris. Jeho hlavným znakom bola pôvodná farba karosérie AI Aqua Rainbow kombinovaná s bielymi pruhmi, motor V6 Nettuno biturbo (630 k, 730 Nm) zostal štandardom.




