Malá, vrtká a rýchla. To je nová mašina Kawasaki Ninja ZX-4R.

Malá, vrtká a rýchla. To je nová mašina Kawasaki Ninja ZX-4R.

3. februára 2023 0 Od spiatocka.sk

Ak si zaspomíname do 90-tych rokov minulého storočia, tak štvorvalcové motorky neboli len s litrovým motorom, poprípade „šesťkilo“. Štvorvalec mali aj oveľa menšie motory. Teraz prichádza výnimočná motorka Kawasaki ZX-4R s veľmi zaujímavým motorom, dizajnom a všetkým okolo toho.

Kawasaki ZX4-R

Začneme asi srdcom tejto motorky a tým je motor. Pod kapotážou sa nachádza kvapalinou chladený paralelný 4-valcový DOHC motor s objemom 399 cm3, ktorý ponúka výkon 77 koní a s náporovým saním ponúkne až 80 koní. Tento motor točí magických viac ako 15 000 otáčok za minútu. Áno! Píšeme správne. Viac ako 15 000 otáčok za minútu. Samozrejmosťou je 6-stupňová prevodovka s Quickshifterom hore aj dole.

Pokiaľ ide o podvozok, konfigurácia je zameraná na vynikajúce jazdné vlastnosti a je inšpirovaná prvkami podvozku a dizajnovým konceptom Ninja ZX-10RR World Superbike. Rám s vysokopevnostným oceľovým mrežovým rámom a zakrivenou dlhou kyvnou vidlicou dosahuje idealizované rozloženie hmotnosti vpredu a vzadu plus vynikajúcu rovnováhu medzi tuhosťou a flexibilitou, poskytuje svižné ovládanie a skvelú spätnú väzbu od jazdca.

Pokročilá predná vidlica Showa SFF-BP (modely Ninja ZX-4R SE a Ninja ZX-4RR majú mechanizmus nastavenia predpätia) je vybavená zadnou časťou s horizontálnym zadným závesným systémom, ktorý ponúka rovnaké progresívne vlastnosti ako Ninja ZX-10R, ktorý prispieva k vynikajúcemu jazdnému výkonu typickému pre superšportové modely. Variant Ninja ZX-4RR navyše obsahuje rovnaký typ zadného tlmiča Showa BFRC-lite ako Ninja ZX-10R.

Brzdná sila je dodávaná prostredníctvom φ290 mm poloplávajúcich predných dvojitých kotúčov a radiálne namontovaných monoblokových strmeňov, zatiaľ čo vzadu sa používa kotúč s veľkým priemerom φ220 mm. Celkový balík poskytuje silnú brzdnú silu a vynikajúci brzdný pocit, odozvu a výkon. Pokiaľ ide o účinnosť bŕzd a priľnavosť, kombinácia pneumatík F120/R160 je navrhnutá tak, aby zodpovedala dynamickému výkonu Ninja ZX-4R a poskytovala vynikajúcu stabilitu pri vysokých rýchlostiach.

Kawasaki ZX4-R

Pokiaľ ide o dizajn, tak novinka sa nemusí za nič hanbiť. Agresívny dizajn je podobný ako majú starší súrodenci. Prístrojový panel Ninja ZX-4R je vybavený 4,3-palcovým plne digitálnym farebným LCD displejom, ktorý poskytuje vysokú viditeľnosť a prémiový pocit. Integruje režim trate, ktorý zobrazuje časy kôl, prevodové stupne a otáčky od 10 000 otáčok za minútu a vyššie, a to ľahko čitateľným spôsobom. Aplikáciu Kawasaki RIDEOLOGY je možné použiť na pripojenie k smartfónu pre rôzne funkcie vrátane zaznamenávania informácií o trase GPS a informácií o jazde vozidla.

Na tejto najnovšej Ninji sú prominentné elektronické pomôcky pre jazdca s integrovanými jazdnými režimami, ktoré spájajú KTRC (Kawasaki Traction Control) a režimy výkonu. Zo štyroch rôznych režimov – Sport, Road, Rain a Rider (Manual) si jazdec môže jednoducho vybrať vhodné nastavenie, ktoré vyhovuje jazdným podmienkam a jeho vlastnému štýlu jazdy. Ninja ZX-4R SE a Ninja ZX-4RR je tiež vybavený dvojsmerným radením KQS (Kawasaki Quick Shifter), ktorý umožňuje radenie nahor/nadol bez spojky.

V ponuke budú varianty Ninja ZX-4R SE a Ninja ZX-4RR. Model sa očakáva v Európe na jeseň 2023.

Kawasaki ZX4-R