Mahindra XUV500 W6, veľa muziky za málo peňazí

Mahindra XUV500 W6, veľa muziky za málo peňazí

15. januára 2017 0 Od spiatocka.sk

Mahindra, indická automobilka, ktorá je u nás menej známa. No keď nahliadneme do histórie zistíme, že Mahindra má dlhoročné skúsenosti s výrobou terénnych vozidiel a do automobilového priemyslu vstúpila táto automobilka v roku 1947. Prvé vyrobené vozidlo bol známy Willis Jeep, ktorý je najznámejší z čias 2. svetovej vojny. Neskôr vyvinuli svoju vlastnú verziu terénneho vozidla s označením MM540, ktorý sa dodnes vyrába pod značkou Thar. Čiže Mahindra má skúsenosti s výrobou áut už 70 rokov.

Spoločnosť Mahindra okrem automobilového priemyslu sa venuje viacerým činnostiam, ako sú napríklad informačné technológie, kozmický program, poľnohospodársky sektor, sektor finančného bankovníctva a poisťovníctva, energetika, logistika, developerská činnosť a mnoho ďalších činností.

 

No, ale dosť bolo histórie a presunieme sa do prítomnosti. Testované vozidlo Mahindra XUV500 W6 má pod kapotou iba jediný motor v ponuke. Je to 2,2 litrový vznetový štvorvalec s výkonom 103kW a krútiacim momentom 330Nm. Poháňaná je predná náprava pomocou 6-stupňovej manuálnej prevodky. V ponuke je tiež aj 6-stupňová automatická prevodovka. Pre tých, ktorí chcú mať lepšiu prejazdnosť v teréne či na snehu je v ponuke aj pohon všetkých štyroch kolies. Ten zaručí vysokú prejadznosť terénom vďaka systému ITM. Tento systém monitoruje rýchlosť kolies, polohu volantu a plynového pedálu a podľa toho distribuuje krútiaci moment medzi prednú a zadnú nápravu.

Cena začína na 18 990e. Vozidlo spĺňa emisnú normu Euro 6 a v nárazových testoch Euro NCAP má 4 hviezdičky. K tomu ešte 5 ročná záruka alebo 100 000km.

 

Dizajn indického SUV, v štýle leoparda

Už na prvý pohľad je jasné o akú kategóriu auta ide. Predná maska pripomína drápy leoparda a parkovacie zaoblené LED svetlá pripomínajú drsný pohľad predátora. Pohľad zboku vzbudzuje tiež dynamický a mohutný dizajn. Vystúpené blatníky a nádherná krivka, ktorá sa tiahne od predných hmloviek ponad blatníky až k zadným svetlám. Zadná časť už nieje tak vydarená. Ale už v základe je dvojica výfukov, ktorá dodáva autu dynamický vzhľad. A ešte k tomu nápis XUV500 W6 dodáva na pohľad zozadu autu šmrnc.

 

Praktický interiér

V testovanej výbave s označením W6 je ako štandard tretí rad sedadiel, svetelný a dažďový senzor, tempomat, elektrické okná, el. zrkadlá. palubný počítač a automatická klimatizácia. Klimatizáciu môžete zapnúť iba vpredu a na zadných sedačkách sa dá vypnúť. Takáto vec sa dá využiť, keď rodičia idú na dovolenku z deťmi a nechcú ich zaťažovať klimatizáciou. Pochváliť musím aj umiestnenie chladiaceho boxu, ktorý je umiestnený v lakťovej opierke. Väčšina áut to má v kastlíku pred spolujazdcom a to je dosť nepraktické keď je v aute šofér sám a chce si vytiahnuť svoj vychladený nápoj. Odkladacích priestorov tu je dostatok. Do dverí sa v pohode zmestí fľaška a to aj do zadných. Telefón odložím do kastlíku pred riadiacu páku v ktorom je umiestnená 12V zásuvka a ostatné veci, ako napríklad doklady uložím do kastlíku nad stredovou konzolou. Pred spolujazdcom sú ďalšie dva kastlíky. No ten spodný má výrez do ktorého vojde 11″ notebook. Taktiež poteší aj diaľkové ovládanie rádia. Deti si môžu prepínať stanice, či pesničky alebo pri relaxácii vzadu môžete pustiť obľúbenú pesničku vašej polovičky.

Plasty použité na dverách, či palubnej doske vyzerajú super a dávajú vozidlu luxusnejší nádych. Akurát dojem kazí trochu tvrdší plast na stredovom tunely, no taktiež aj na lakťovej opierke. Vnútorné kľučky dverí spolu s interiérom sú príjemne osvetlené, čo v tme vytvára príjemnú atmosféru.

Sedačky v testovacom kuse sú látkové a dodávajú sa iba v jednom odtieni. Kto má rád kožu bude musieť siahnuť po výbave W8 v ktorej sú výhradne iba kožené sedačky. Vpredu sa sedí komfortne, bočné vedenie vzhľadom na triedu dostačujúce. V druhom rade sedadiel je taktiež dosť miesta. Dvaja cestujúci sa komfortne odvezú a vďaka rovnej podlahe bude mať aj tretí cestujúci miesto na nohy. Na treťom rade sedadiel si dali v Mahindre záležať. Plnohodnotné sedačky, držiaky na flašku a samostatné ovládanie ventilácie. Miesta na nohy už je menej, ale s mojou výškou 176cm by som si vedel predstaviť dlhšiu trasu trvajúcu niekoľko hodín. Sklápanie sedadiel je trochu zložitejšie ako u konkurencie, ale zaberie to o pár sekúnd viac.

Keď sú rozložené sedadlá v treťom rade, batožinový priestor je minimálny, presnejšie s objemom 93 litrov. Keď sa zložia tak sa objem zvýši na 702 litrov, čo už je dosť veľký objem batožinového priestoru. V prípade zloženia aj druhého radu sedadiel vznikne dlhá skoro rovná plocha do ktorej sa dá všeličo naložiť alebo poprípade sa tam môžete vo dvojici prespať.

 

Mahindra XUV500 poskytuje vodičovi pocit istoty a bezpečia

V testovací deň nám v Bratislave nasnežilo a tým pádom som mohol odskúšať jazdu na snehu. Najideálnejšie miesto na to je Bratislavská koliba a ešte k tomu cesta nebola posypaná. Mahindra, aj keď iba s predným náhonom nemala problém vyjsť hore. A to aj napriek tomu, že bolo treba viac krát zastaviť kvôli neskúseným šoférom. Protipreklzový systém pekne pomáha autu rozbehnúť sa na klzkom povrchu a aj keď som sa snažil na zasneženom parkovisku dostať auto do šmyku, auto bezpečne držalo smer s miernou nedotáčavosťou. Asistent zjazdu z kopca auto mierne pribrzďuje a pri jazde mi dodával pocit istoty a bezpečia. Nerovnosti Mahindra filtruje celkom komfortne a do kabíny sa neprenášajú žiadne pazvuky. Zvuk motora sa pri jazde jemne prenáša dovnútra. No keď pridám plný plyn, tak motor už je trochu viac počuť.

Niekomu sa môže zdať výkon 103kW (140k) na dve tony tažké auto málo. Ale musíme zobrať do úvahy, že zámerom tohto auta nieje sa niekde pretekať alebo jazdiť rýchlo. Motor potiahne pekne odspodu, primerane akceleruje a viac koní ani nieje treba. Priemerná spotreba je udávaná 6,5 l/100km, no real je okolo 7,5 l/100km. Samozrejme záleží podľa štýlu jazdy.

 

No a čo dodať k Mahindre XUV500 na záver?

Keď som mal ísť testovať XUV500 mal som predsudky. Predstavoval som si obyčajné auto so škaredým interiérom starých Dacii. No ako som začal Mahindru XUV500 pomaličky skúšať začala sa mi páčiť. Vzhľad, ktorý nevidím na každom rohu. Interiér, ktorý má vkus. Ešte k tomu asistenčné systémy, ktoré výborne fungujú. A na zapnutie/vypnutie slúži jednoduché tlačidlo a nemusím strácať čas s hľadaním v nejakom systéme. Keď si ešte pridáme nízku cenu začínajúcu na 18 990e aj lacný servis, tak koniec koncov máme tu výborné SUV.

Toho , že nebudete mať kde Mahindru servisovať alebo nebudú sa dať zohnať náhradne diely sa báť netreba. Servis nájdete v každom z ôsmich krajov. Náhradné diely sa dajú objednať priamo v servisoch Mahindra. Pokiaľ súčiastka nieje na sklade, tak určite bude v centrálnom sklade v Európe. V tomto sklade je viac ako 1 000 000 súčiastok pripravených byť za 48 hodín na Slovensku.

Pre kompletné technické parametre a kompletný cenník kliknite sem

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.