Land Rover Defender prešiel technickou aktualizáciou a má rozšírené vybavenie.
13. mája 2024Nový Defender v skutočnosti nie je až taký nový. Svoju premiéru oslávil už v roku 2019, hoci plánovaný facelift sa ešte neuskutočnil. Každoročne sa však vykonávajú malé zmeny a teraz prišiel ďalší balík vylepšení. V niektorých ohľadoch celkom nečakané.
Existuje niekoľko technických noviniek naraz. Dieselová modifikácia D300 ustúpila novej verzii D350. Ako je zrejmé z indexu, výkon radového turbodieselového šesťvalca Ingenium 3.0 vzrástol z 300 na 350 koní a krútiaci moment zo 650 na 700 Nm. Pre najobľúbenejší päťdverový Defender 110 to umožnilo skrátiť čas zrýchlenia na „stovku“ zo 7,0 na 6,4 sekundy. V prevádzke zostávajú aj slabšie šesťvalcové verzie D200 a D250 zodpovedajúceho výkonu.
Naopak, hybridný Defender P400e bol znížený na verziu P300e. Technika je rovnaká, no duo benzínového štvorvalca 2,0 a elektromotora už nevyrába 404 koní a 640 Nm, ale len 300 koní a 625 Nm. To zvýšilo čas zrýchlenia na 100 km/h z 5,6 na 7,6 sekundy. Hybridom však stále môže byť len Defender 110, pričom krátka verzia 90 a dlhá verzia 130 takýto pohon nemajú.
Napokon Defender prišiel o benzínový radový šesťvalec Ingenium, ktorý bol namontovaný na modifikácii P400 (400 k, 525 Nm). Výmena sa ukázala ako neočakávaná: ide o zníženú verziu kompresorového motora V8 5.0, ktorý na novej verzii P425 produkuje 425 koní a 550 Nm. S ním sa „stodesiatka“ stala dynamickejšou: 5,8 s na „stovku“ namiesto 6,1 s pri šesťvalcovej verzii. V ponuke zároveň zostal aj najdrahší osemvalec Defender P525 (525 k, 625 Nm).
Objavili sa nové špeciálne verzie. Napríklad Defender 110 Sedona Edition lakovaný špeciálnou červenou farbou Sedona, ktorá bola predtým exkluzívna pre predĺžený Defender 130. Medzi ďalšie prvky patrí štylizovaná Sedona, topografia Arizona na kapote, bočný nákladný box vo farbe karosérie a rozšírený balík čiernej výbavy. Ani výbava nesklame, pretože vychádza z bohatej výbavy X-Dynamic HSE s vnútorným obložením v čiernej koži Windsor alebo drahej látke Kvadrat.
Rovnaké sedadlá sú k dispozícii aj v rámci nového balíka výbavy Signature Interior 3. Sú vybavené štrnástimi možnosťami nastavenia, pamäťou polohy, masérom, vyhrievaním, ventiláciou a vylepšenými opierkami hlavy. Model Defender 130 long je teraz dostupný s voliteľnými kapitánskymi kreslami namiesto jedného sedadla v druhom rade. V tomto prípade sa SUV stáva sedemmiestnym (so vzorcom sedadiel 2+2+3). Samotné sedadlá sú vyhrievané a ventilované. Vzdialenosť medzi nimi by mala byť dostatočná na to, aby prešli cestujúci v treťom rade. Konečne, odteraz Defender ponúka továrensky namontovaný matný ochranný film.
Aktualizované autá modelového roku 2025 sú už dostupné na objednávku vo Veľkej Británii, kde boli zverejnené cenníky so všetkými zmenami a novými úpravami. Trojdverový Defender 90 stojí od 58 000 libier, päťdverový Defender 110 od 60 000 libier a predĺžený Defender 130 od 82 000 libier. Už čoskoro bude ponuka doplnená o špičkovú verziu Defender Octa, ktorá dostane motor BMW V8 turbo.