Lamborghini predstavilo plug-in hybridný Urus. Má podstatne vyšší výkon.

Lamborghini predstavilo plug-in hybridný Urus. Má podstatne vyšší výkon.

26. apríla 2024 0 Od spiatocka.sk

Lamborghini Urus predstavuje viac ako polovicu predajov talianskej značky, hoci debutoval už v decembri 2017. Už mal plánovanú aktualizáciu, ale teraz Urus vstúpil do ďalšej fázy svojho výrobného cyklu: dobíjacie hybridné Lamborghini Urus SE debutovalo na autosalóne v Pekingu. Ide o druhý spaľovací model Lamborghini s elektrifikáciou po hyperaute Revuelto.

Hybridné hnacie ústrojenstvo vozidla však nemá nič spoločné s nastavením štyroch motorov Revuelta. Pravdepodobnejšie bude súvisieť s  Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid. Elektromotor (192 k, 483 Nm) je zabudovaný do osemstupňovej automatickej prevodovky a motor V8 4.0 biturbo je znížený zo 666 k a 850 Nm pre základnú verziu Urus S až 620 koní a 800 Nm. Napriek tomu sa Urus SE stal najvýkonnejším v rade, pretože špičkový výkon jeho pohonu dosiahol 800 koní a 950 Nm!

Takýto vynikajúci výkon však mal malý vplyv na dynamiku zrýchlenia. Urus SE dosiahne prvú „stovku“ za 3,4 s oproti 3,5 s pre základné S a 3,3 s pre verziu Performante. Všetko je to o pohotovostnej hmotnosti, ktorá narástla na 2540 kg, čo je o 190 kg viac ako u benzínových kolegov. O tento rozdiel sa v prvom rade postarala batéria s kapacitou 25,9 kWh, ktorá je inštalovaná v kufri a zaručuje dojazd 60 km v čisto elektrickom režime.

Ak je však prvé trhnutie pre hybridný Urus horšie ako pre benzínové verzie, ďalšie zrýchlenie sa stáva razantnejším. Urus SE zrýchli na 200 km/h za 11,2 sekundy, zatiaľ čo verzia S za 12,8 sekundy a Performante za 12,4 sekundy. Vyššia je aj maximálna rýchlosť hybridnú, 312 km/h namiesto 305 km/h pre oba benzínové varianty. V čisto elektrickom režime dokáže Urus dosiahnuť rýchlosť 130 km/h. Jazdná elektronika získala okrem už známych Strada, Sport, Corsa, Neve, Sabbia a Terra aj ďalšie režimy EV Drive, Hybrid, Performance a Recharge.

Okrem elektrického doplnku má hybrid aj inú prevodovku pohonu všetkých kolies. Namiesto stredového diferenciálu Torsen je nainštalovaná elektrohydraulická spojka (ako Cayenne) a namiesto aktívneho zadného diferenciálu je tu konvenčný otvorený diferenciál s elektronicky simulovanou uzávierkou. To všetko umožnilo ušetriť 20 kg hmotnosti.

Existojú aj vizuálne rozdiely od benzínových náprotivkov. Urus SE má väčšiu kapotu, iné svetlomety a originálny predný nárazník. Zväčšené prívody vzduchu zlepšili chladenie motorového priestoru o 15 %. Prepracovaná zadná časť s masívnou čiernou lištou medzi svetlami nielenže vyzerá skôr ako superšportové auto Lamborghini, ale tiež pomáha zvýšiť prítlak o 35 %. Na výber sú kolesá s priemerom od 21 do 23 palcov.

Interiér má 47 farebných kombinácií a má aj nové veci. Ide o zväčšenú obrazovku multimediálneho systému (12,3 palca), iný blok prepínačov na stredovej konzole, iné obloženie a ventilačné otvory. Hybridný Urus SE sa začne predávať v lete a táto verzia zostane v prevádzke ešte minimálne štyri roky, pretože plne elektrický Urus druhej generácie by sa mal objaviť až v roku 2028