Lamborghini predstavilo nový motor V8. Točí až 10 000 ot./min.
20. mája 2024Tento rok sa končí výrobný cyklus superšportu Lamborghini Huracan a s ním aj atmosférický 5,2-litrový motor V10 odchádza do západu slnka. Už teraz je známe, že nástupcom Huracanu bude kupé s motorom v strede s továrenským indexom LB634 a predbežným názvom Temerario. Samotné auto sa predstaví v druhej polovici roka, no nateraz je odtajnená jeho pohonná jednotka. Ide o benzínový motor V8 s elektrickým doplnkom.
Samotný motor V8 4.0 s dvomi turbodúchadlami je požičaný zo širokej ponuky koncernu Volkswagen. Tento motor je inštalovaný na mnohých modeloch, vrátane Lamborghini Urus, a nie nadarmo sa jeho výroba predĺžila až do roku 2030. Avšak pre nový superšport s motorom v strede bol motor vážne upravený. Hlavnou úlohou inžinierov bolo urobiť motor emocionálnejším v súlade s rebelským duchom Lamborghini.
V prvom rade je na tento účel inštalovaný plochý kľukový hriadeľ, ktorý sa zvyčajne používa v pretekárskych motoroch a výrazne ovplyvňuje zvuk motora. Inštalované sú aj titánové ojnice, ktoré sú pevnejšie a ľahšie ako oceľ. Systém priameho vstrekovania pracuje pri tlaku 350 barov, pohon ventilu je výrazne zosilnený a systém mazania využíva dizajn suchej vane. Výsledkom je, že upravený V8 produkuje 800 koní pri 9000 ot./min a 730 Nm v rozsahu od 4000 do 7000 ot./min. A vypínanie otáčkomera sa spúšťa pri 10 000 otáčkach za minútu, čo je pre turbomotor úplne atypické.
Elektrický doplnok je implementovaný podľa rovnakej schémy ako staršie superauto Lamborghini Revuelto s tromi elektromotormi. Medzi motorom a prevodovkou je inštalovaný olejom chladený axiálny elektromotor s výkonom 150 k (je umiestnený v zadnom previse) a 300 Nm do 3500 otáčok kľukového hriadeľa. Ďalšie dva motory na prednej náprave implementujú systém pohonu všetkých kolies, ale ich parametre zatiaľ neboli zverejnené. Rovnako ako kombinovaný výkon celého pohonu.
Vydávanie nových detailov, ktoré postupne odhaľujú vlastnosti nového superauta, bude pokračovať až do oficiálnej premiéry modelu. Podľa predbežných informácií sa uskutoční v auguste na Pebble Beach Concours d’Elegance v Kalifornii. Mimochodom, aj keď nepočítate Urus, Lamborghini už malo vo svojej histórii športové autá s motorom V8. Rodina motorov v strede, ktorá zahŕňala modely Urraco, Silhouette a Jalpa, sa vyrábala v rokoch 1972 až 1988 a ich motor s objemom 2,0 – 3,5 litra bol umiestnený priečne.