Klamú nám s ekológiou? Yamaha predstavila osemvalec spaľujúci vodík. Tento motor neprodukuje emisie.
16. novembra 2021V poslednej dobe sa čoraz viac kladie dôraz na ekologické vozidlá. Najmä na elektrické vozidlá, ale aj na vozidlá na vodík s palivovými článkami. Na našu planétu by sme mali myslieť, ale elektromobilita má aj nevýhody. Asi najväčšou je čas strávený na nabíjacej stanici. Vozidlo jednoducho treba dlhšie nabíjať a ďalším obmedzením je dojazd. Toyota však ukazuje, že cesta môže viesť aj so spaľovacím motorom.
Už dávnejšie sme informovali, že Toyota prerobila pretekársku Corollu Sport na spaľovanie vodíka. Továrenský pretekár vtedy komentoval, že nepozná rozdiel medzi benzínovým vodíkovým motorom. Dokonca aj zvuk má vodíkový motor dobrý. Toyota však ide ešte ďalej. Japonská automobilka si objednala prerobenie známeho päťlitrového osemvalca na spaľovanie vodíka. O prestavbu sa postarala japonská Yamaha. Po prestavbe sa zmenili hlavy valcov, kryty reťazí, expanzné nádoby, sacie a výfukové potrubie. Osem výfukových potrubí sa zbieha do jedného a vydáva vraj veľmi krásny zvuk výfuku. Hodnoty tohto atmosférického päťlitrového motora sú zaujímavé. Výkon vodíkového motora je 456 koní, krútiaci moment 540 Nm. Produktom spaľovania motora je čistá vodná para a malé množstvo oleja použitého na mazanie.
Tu je výsledok toho, že bežný spaľovací motor môže byť prerobený na spaľovanie vodíka. Produktom spaľovania je čistá vodná para. Automobilky by nemuseli míňať obrovské peniaze na vývoj elektrického pohonu. Niečo mi na tom nesedí.