Hyundai predstavil detaily nového Santa Fe. Čo všetko ponúkne?

Hyundai predstavil detaily nového Santa Fe. Čo všetko ponúkne?

11. augusta 2023 0 Od spiatocka.sk

Hyundai nám dal takmer mesiac na to, aby sme si zvykli na vzhľad nového Santa Fe. Prvé obrázky boli zverejnené v polovici júla. Teraz je čas spoznať SUV piatej generácie podrobnejšie: v Južnej Kórei prebehla prezentácia, na ktorej boli oznámené technické špecifikácie a ďalšie zaujímavé informácie.

Vizuálne sa Santa Fe stalo citeľne masívnejším a brutálnejším ako jeho predchodca. Do toho hrajú aj väčšie kolesá. Od 18 do 21 palcov, pričom odchádzajúci generácia má kolesá s priemerom 17-20 palcov. Celkové rozmery však nenarástli radikálne. Na dĺžku nové SUV prevyšuje predchádzajúci model iba o 45 mm (teraz 4830 mm) a šírka sa vôbec nezmenila (1900 mm). K výške pribudlo ďalších 35 mm (až 1720 mm).

Rázvor kolies sa však výrazne zväčšil: plus 50 mm (až 2815 mm) v dôsledku zníženia predného previs. A v spojení s „hranatejšou“ karosériou to urobilo interiér priestrannejším. Vzdialenosť medzi prvým a druhým radom sedadiel sa zväčšila o 35 mm (20 mm pre hybrid). Voliteľný tretí rad sa stal oveľa priestrannejším. Plus 15 mm pre nohy a hneď plus 69 mm nad hlavou a zvýšil sa aj sklon operadiel (teraz 10 stupňov). Konštruktéri tvrdia, že interiér pojme pasažierov s výškou do 180 cm.

Inžinieri pracovali aj na kufri. Otvor piatych dverí je vyrobený čo najširšie: 1275 mm namiesto 1130 mm pre predchádzajúcu generáciu. Preto sú hlavné zadné svetlá úplne umiestnené na samotných dverách, hoci v nárazníku sú ďalšie duplicitné časti. Objem kufra bol zatiaľ avizovaný len v päťmiestnej konfigurácii. 725 litrov namiesto doterajších 634 litrov.

V stĺpikoch karosérie za zadnými dverami sú prezieravo zapustené sklopné madlá, ktorých sa môžete držať pri prístupe k batožinovému boxu namontovanému na streche. Tieto výklenky majú dokonca drenáž na odvádzanie dažďovej vody. Inžinieri skrátka starostlivo pracovali na tom, aby bolo Santa Fe pri cestovaní s množstvom batožiny čo najpohodlnejšie.

Dizajn interiéru je už známy z iných najnovších modelov Hyundai. K dispozícii je jediný zakrivený panel s dvoma obrazovkami (každá 12,3 palca), geometrický dizajn a plná stredová konzola so samostatným ovládacím panelom klimatizácie, ktorý kombinuje tlačidlá, otočné gombíky a 6,6-palcový dotykový displej.

Na palubnej doske sú dve odkladacie skrinky a v hornom je platforma na dezinfekciu osobných vecí (smartfón alebo peňaženka) ultrafialovými lúčmi. Ovládanie prevodovky má na starosti samostatný volič na stĺpiku riadenia a na stredovom tuneli sú umiestnené dve platformy pre bezdrôtové nabíjanie smartfónov. Medzi príplatkami je panoramatická strecha s dvoma samostatnými časťami.

K dispozícii je päť možností obloženia interiéru, vo vrcholnej verzii Calligraphy sú sedadlá čalúnené kožou napa. Objednať si môžete luxusné sedadlo pre spolujazdca (so sklopnou opierkou nôh) alebo samostatné kreslá v druhom rade (s elektrickým pohonom a opierkami na ruky). Santa Fe môže mať až desať airbagov, adaptívny tempomat a celý rad elektronických asistentov.

Motorová paleta bola odhalená a (prekvapivo) v nej nie je ani jeden diesel. Hoci Južná Kórea sa zatiaľ nechystá násilne opustiť takéto motory. Santa Fe nebude mať šesťvalcové motory. Teraz len štyri valce. Prvotným zostal atmosférický 2,5 GDI (194 k, 246 Nm), ktorý je teraz spárovaný s osemstupňovým hydromechanickým „automatom“. K dispozícii je aj turbomotor 2,5 T-GDI (281 k, 422 Nm) v spojení s osemstupňovým automatom, no bude sa montovať len do áut pre Kóreu a Severnú Ameriku.

Hybridné Santa Fe by sa teraz malo stať takmer globálnym. Bude sa predávať v Kórei, Amerike a Európe. Pohonná jednotka sa zásadne nezmenila, obsahuje turbomotor 1,6 T-GDI (180 k), šesťstupňový automat a elektromotor, celkový výkon je 235 k. A zvlášť pre Európu sa pripravuje plug-in hybrid, v ktorom je výkon 1,6 turbo motora znížený na 160 koní, no je namontovaná veľká batéria (detaily sa objavia neskôr). Poháňané sú predné alebo všetky kolesá.

Predstavená je aj off-roadová verzia s názvom Hyundai Santa Fe XRT, ktorá sa však zatiaľ ukázala len na jednom obrázku. Z funkcií sú offroad pneumatiky, strešný nosič s rezervnou pneumatikou, rebrík vzadu a množstvo ďalších špecifických riešení. Takáto verzia sa ale naživo ukáže až neskôr. Nový Hyundai Santa Fe je možné zatiaľ kúpiť len v jeho rodnej Kórei, kde sa predaj začne pred koncom augusta. Debut v Amerike a Európe sa uskutoční až v prvej polovici roku 2024.