Hyundai Kona N a i20 N na okruhu SlovakiaRing. Kona N prekvapila.

Hyundai Kona N a i20 N na okruhu SlovakiaRing. Kona N prekvapila.

26. októbra 2021 0 Od spiatocka.sk

Pred mesiacom sme mali možnosť si vyskúšať hothatch Hyundai i20 N Performance. Chvíľkovou jazdou po okreskách sme zistili, že juhokórejská automobilka Hyundai dokázala naozaj urobiť cenovo dostupný hothatch na okresky, ale i na okruh. Dokáže i20ka očariť našich redaktorov Ľuboša a Erika?

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Hyundai i20N má pod kapotou preplňovaný 1,6-litrový štvorvalec T-GDi s výkonom 204 koní a s krútiacim momentom 275 Nm. Poháňané sú predné kolesá cez 6-stupňovú manuálnu prevodovku. Niekto si povie, že tento výkon je na hothach malý, ale podstatnou vecou i20 je nízka hmotnosť 1 190kg. Vďaka týmto parametrom dokáže byť tento malý hothach konkurovať aj súperom ako sú Abarth 595 Competizione alebo väčší súrodenec i30N.

Hyundai N Track Day

 

Erik: 

Ja ako prvý člen z našej redakcie som mal možnosť si vyskúšať i20 N už o niečo skôr ako môj kolega Ľuboš. Túto malú raketu som prevetral v častiach Záhoria kde som ako doma. Už vtedy ma i20 N nadchla svojím športovým dizajnom. Po nasadnutí “divácky” som mal omnoho lepší pocit ako z i30 N, pretože už len ten virtual CockPit, ktorý znázorňuje všetko potrebné na jazdu po okruhu. Výkon bol cítiť, že je omnoho menší oproti i30 N, ale zase na naše cesty si myslím, že je dostačujúci. Podvozok bol pre mňa osobne tvrdší ako na i30 N.

Na okruhu Slovakia Ring som si jazdu s i20 N náramne užil. Prepojenie veľkosti a váhy s výkonom i20 N je dostačujúci na zabavenie aj na okruh. Prvé kolo bolo pre mňa zoznamovacie sa, ale ďalšie kolo som sa tešil už na rýchlu jazdu. V druhom kole boli predo mnou kolegovia z iných magazínov na faceliftoch i30 N s novou prevodovkou DCT. Vráťme sa ale späť k jazde na okruhu s i20 N. Mal som naozaj čo robiť, aby som i30ky vôbec dobehol, pretože ten menší výkon i20 N bol veľmi cítiteľný. Riadenie v zákrutách bolo presne a držalo tu správnu stopu, ktorú som potreboval na zábavu s týmto autom. I20N by som odporučil najme ľudom, ktorým sa nechce dávať veľa peňazí za hothach. Hyundai i20 N ponúka za malo peňazí veľa muziky.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

 

Ľuboš: 

Hyundai Slovensko nám poslalo pozvánku na udalosť N Track Day, ktorá sa uskutočnila na okruhu SlovakiaRing. Za pozvanie pekne ďakujem Hyundai Slovensko, ale poďme k jazdeniu. 

Prv než sa dostanem k vozidlám N, tak mal som možnosť vyskúšať IONIQ 5. Ja elektromobilitu veľmi neuznávam kvôli dlhému čakaniu na nabíjanie, ale IONIQ 5 ma prekvapil. Najmä svojim futuristickým dizajnom a pohodlnou jazdou. Poďme už k športovým vozidlám N. 

Ako prvé vozidlo na okruh si vyberám i20 N. Treba ísť od slabšieho na silnejšie. Prvé kolo je je zahrievacie, ale už zrýchľujeme. Musím pochváliť na Hyundai i20 N podvozok, ktorý podrží aj vo fakt rýchlych prejazdoch zákrutami. Cez presné a citeľné riadenie viem čo sa s autom deje a mám všetko pod kontrolou. Na brzdy treba poriadne šliapať ako sa na športové auto patrí, ale brzdia dobre. Počas jazdy na okruhu ponúkli dobrý brzdný účinok aj keď dostávali bomby. Na druhej strane na okruhu má i20 N malý výkon. Auto by sa mi viac hodilo na technické časti trate alebo vozovky. Poprípade na rally. Na okruhu je s i20 N jednoducho nuda. 

test Hyundai Kona N

Idem skúsiť niečo väčšie a výkonnejšie. Hyundai Kona N. Pod kapotou je preplňovaný dvojliter s výkonom 280 koní. Poháňané sú predné kolesá cez novú prevodovku N DCT. Ako sa jazdilo? Výborne! Povieme si prečo. Už prvých zákrutách som bol prekvapený stabilitou vozidla Kona N a najmä tým ako vie preniesť výkon na cestu. Elektricky ovládaný samosvorný diferenciál E-LSD pracuje dobre a výjazdy zo zákrut sú bez zbytočného šmýkania pneumatík. Teda pardon. Pneumatiky vždy jemne šmyknú pri preradení prevodovky pod plným plynom. Prevodovka N DCT má také výrazné kopance, že toto auto som začal viac milovať. Mimochodom práca prevodovky je výborná. Do jej práce vôbec netreba zasahovať. Mám vždy taký rýchlostný stupeň aký potrebujem. Ako si poradili brzdy s ťažším autom? Super! Na brzdách by som si spravil vajíčka, ale ich brzdný účinok je k dispozícii stále. Výkon 280 koní bohate stačí na radovánky po okruhu. Celkovo Kona N ma výnimočne zaujala, že sa teším na týždňový románik v podobe testu.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.