Hyundai IONIQ 5 prešiel aktualizáciou. Má väčšiu batériu a verziu N Line.

Hyundai IONIQ 5 prešiel aktualizáciou. Má väčšiu batériu a verziu N Line.

6. marca 2024 0 Od spiatocka.sk

Vlani na jeseň špionážne fotografie aktualizovaného elektromobilu Hyundai Ioniq 5 jasne ukázali, že vonkajšie zmeny budú minimálne. Teraz bol oficiálne predstavený aktualizovaný Ioniq 5 a odlíšiť ho od predchádzajúcej verzie je naozaj ťažké. Sú tu však technické aktualizácie a okrem toho bola ponuka doplnená o športový Ioniq 5 N Line.

Vľavo – bolo, vpravo – stalo sa

Elektromobil má nové nárazníky navrhnuté tak, aby auto opticky rozšírili. V skutočnosti zostala celková šírka nezmenená (1890 mm), ale prepracovaná zadná časť pridala 20 mm na dĺžku: teraz Ioniq 5 meria od nárazníka po nárazník 4655 mm. Aerodynamika elektromobilu bola optimalizovaná vďaka spojleru predĺženému o 50 mm a dizajnu nových kolies.

Inovácie v kabíne sú zamerané predovšetkým na zvýšenie pohodlia pri každodennom používaní. Nový centrálny box je s platformou pre bezdrôtové nabíjanie a blokom fyzických tlačidiel zodpovedných za najčastejšie používané funkcie: napríklad vyhrievanie a ventiláciu sedadiel, vyhrievaný volant a aktiváciu parkovací asistent. Riadiaca jednotka klimatizácie bola prepracovaná, no zachovala si hardvérové ​​tlačidlá a ovládače.

Obrazovka multimediálneho systému je rovnaká, ale samotné zariadenie je nová generácia ccNC (prepojený navigačný kokpit auta): teraz je možné aktualizovať online a množstvo ďalších funkcií. Napokon pôvodný dvojramenný volant nahradil tradičnejší trojramenný volant s LED ukazovateľmi.

Hlavnou technickou aktualizáciou je väčšia batéria pre verziu Long Range. Teraz 84 kWh namiesto 77,4 kWh. Ide už o druhý nárast kapacity batérie vrcholnej verzie, pretože spočiatku mal Ioniq 5 maximum 72,6 kWh. Zároveň má štandardná verzia stále batériu s kapacitou 58 kWh. Elektromotory sú tiež rovnaké: Ioniq 5 je ponúkaný s pohonom zadných kolies (170 alebo 229 k) alebo dvojmotorovým pohonom všetkých kolies (325 k).

V spodnej a zadnej časti karosérie sa ale objavili dvojnásobne tuhšie zosilňovače, ktoré by sa mali pozitívne prejaviť na ovládateľnosti elektromobilu. Všetky dvere a B-stĺpiky sú zosilnené, aby sa zlepšila ochrana pri bočnom náraze. A na zlepšenie izolácie hluku a vibrácií sa objavili dodatočné výstuhy kapoty, odhlučnené materiály v zadnej časti karosérie a nový program riadenia elektromotora. Nové tlmiče, ktoré znižujú otrasy, tiež pomáhajú zlepšiť komfort jazdy.

Hyundai Ioniq 5 N Line

Nakoniec sa ponuka rozšírila o Hyundai Ioniq 5 N Line. Hoci všetka jeho športovosť spočíva v dekore: ide o agresívnejšie nárazníky, iné prahy a špeciálne 20-palcové kolesá. Interiér sľubuje iný volant, pedále, čierny strop, športové sedadlá a kontrastné červené prešívanie. V technickej časti nie sú žiadne zmeny.

Hyundai Ioniq 5 N Line

Aktualizované elektrické vozidlá Hyundai Ioniq 5 sa dostanú na domáci juhokórejský trh v marci. Tam ceny začínajú na 52,4 milióna wonov (39 300 dolárov). Dodávky do ostatných krajín sa začnú pred koncom tohto roka.