Hyundai i20 prešiel aktualizáciou. Čo ponúkne po modernizácii?

Hyundai i20 prešiel aktualizáciou. Čo ponúkne po modernizácii?

15. mája 2023 0 Od spiatocka.sk

Model Hyundai i20 je určený pre európsky trh a od roku 2020 sa vyrába v tretej generácii, aj keď trhový úspech nie je výrazný. Ak v predchádzajúcich rokoch bolo možné predať 90 – 100 000 automobilov ročne, súčasný model nájde v priemere 60 000 kupujúcich ročne. Napríklad minulý rok sa dokonca z hatchbacku Ford Fiesta predalo 73 000 kusov a Ford sa rozhodol opustiť tento model z dôvodu klesajúceho záujmu spotrebiteľov. Kórejci sa neponáhľajú s opustení i „dvadsiatky“, ale je príznačné, že plánovaný restyling, ktorý sa teraz uskutočnil, sa ukázal byť celkom jednoduchý.

Naľavo – bolo, napravo teraz je

Prvky karosérie a svetlá zostali nedotknuté, všetky zmeny ovplyvnili plastové prvky. Sú to nárazníky a maska ​​chladiča. Predný znak sa z masky presunul do plastu pred kapotou a nezmenilo sa ani celkové vnímanie dizajnu. Prepracovaný je aj dizajn kolies (16 alebo 17 palcov), objavili sa nové farby karosérie a dvojfarebné kombinácie.

V kabíne je všetko rovnaké, až na to, že sú ponúkané voliteľné balíčky dekorov. Všetko vnútorné osvetlenie prešlo zo žiaroviek na LED, rozšírilo sa obrysové osvetlenie a objavili sa konektory USB Type-C.

Rovnako ako predtým, v závislosti od konfigurácie môže mať Hyundai i20 multimediálny systém s uhlopriečkou obrazovky 8,0 alebo 10,25 palca, v druhom prípade hlavná jednotk získala 4G vysielač a funkciu bezdrôtovej aktualizácie. Vylepšení elektronickí asistenti vodiča sú napríklad systém automatického brzdenia teraz dokáže rozpoznať nielen chodcov, ale aj cyklistov.

Aktualizovaný Hyundai i20 bol zatiaľ predstavený iba v najpokročilejších „mild-hybridných“ verziách so 48-voltovým štartérom-alternátorom, hoci samotná technika sa vôbec nezmenila. Trojvalcový turbomotor 1.0 T-GDI je ponúkaný v dvoch verziách (100 alebo 120 k), každá je kombinovaná so šesťstupňovým „manuálom“ iMT (má servo spojky, aj keď pedál zostáva) alebo automatom. Ďalšie verzie budú nasledovať neskôr, vrátane „ostrého“ Hyundai i20 N.

Výroba aktualizovaných automobilov v závode Hyundai v Turecku sa začne v treťom štvrťroku. V Indii sa vyrábajú aj upravené „dvadsiatky“, no modernizácia tam prebehne neskôr.