Hothatch Toyota GR Corolla sa stal odolnejším a hlasnejším.
21. septembra 2025Toyota GR Corolla s pohonom všetkých kolies je pravidelne modernizovaná. Napríklad pred rokom bol jej motor vylepšený, podvozok upravený a automatická prevodovka bola prvýkrát upravená. Teraz bol ohlásený ďalší balík vylepšení – síce nie taký rozsiahly, ale stále zaujímavý. Modernizovaná GR Corolla debutovala v Japonsku.

Pretekárska divízia Toyoty sa dôsledne drží zásady svojho šéfa Akia Toyodu, že všetky úpravy vysokovýkonných cestných automobilov sa kujú na pretekárskej trati. A tak sa pri príprave modernizovanej Corolly zohľadnili skúsenosti z pretekov nielen v japonskej sérii Super Taikyu, ale aj na medzinárodných tratiach. Podľa inžinierov dosahujú medzinárodné trate v porovnaní s domácimi traťami vyššie vertikálne a priečne zrýchlenie (zjavný odkaz na Nürburgring), čo si vyžaduje dodatočné vystuženie karosérie.



Preto má karoséria upraveného hot hatchbacku teraz ďalších 13,9 metra špeciálnych lepených spojov (ich celková dĺžka teraz dosahuje 32,7 metra). To umožnilo zvýšiť tuhosť karosérie bez radikálnej zmeny konštrukcie podvozku alebo zvýšenia jeho hmotnosti. Pre zlepšenie chladenia motora, najmä pri dlhšom chode na plný plyn, má centrálny prívod vzduchu teraz pomocný kanál: jeho ventil sa otvára pri vysokých otáčkach a zabezpečuje dodatočné prúdenie vzduchu.



Hlavnou novinkou tohto športového hatchbacku je… subwoofer v kufri. Dopĺňa štandardný audiosystém JBL s ôsmimi reproduktormi. Štandardom je aj zvukový systém motora s aktívnym ovládaním zvuku (ASC). Nielenže vylepšuje a zdokonaľuje prirodzený zvuk motora, ale dokáže sa aj prispôsobiť zmene prevodových stupňov – napríklad zvýraznením otáčok. ASC má tri prevádzkové režimy, ale našťastie sa dá úplne vypnúť.

Kľúčové technické špecifikácie zostávajú nezmenené. Trojvalcový preplňovaný motor G16E-GTS s objemom 1,6 litra a kombinovaným vstrekovaním paliva dosahuje výkon 304 koní, pričom maximálny krútiaci moment sa v minulom roku zvýšil z 370 Nm na 400 Nm. Prevodovka s pohonom všetkých kolies GR-Four so spojkou zadnej nápravy je štandardne vybavená samosvornými diferenciálmi Torsen. K dispozícii sú aj špeciálne driftové režimy s dôrazom na zadnú nápravu. Kupujúci si môžu vybrať medzi šesťstupňovou manuálnou alebo osemstupňovou automatickou prevodovkou.

Je zaujímavé, že pre existujúce hatchbacky Toyota GR Corolla je k dispozícii samostatný balík vylepšení. Hoci karoséria nebude prelepená, majitelia si budú môcť objednať oficiálnu aktualizáciu riadiacej jednotky motora (ECU), ktorá zvýši krútiaci moment na 400 Nm a pridá nové režimy pohonu všetkých kolies. Aktualizácia ECU bude k dispozícii na jar budúceho roka.

Nový balík vylepšení neovplyvnil cenu hot-hatchu Toyota GR Corolla. V Japonsku stoja autá s manuálnou prevodovkou 5,7 milióna jenov (38 400 dolárov), zatiaľ čo automatická verzia stojí 6 miliónov jenov (40 400 dolárov). V predajnej politike však došlo k významným zmenám. Predtým museli japonskí zákazníci kvôli nedostatku vyhrať v lotérii, aby si mohli kúpiť GR Corollu, teraz sa však sľubuje otvorený predaj. Je to kvôli blížiacemu sa začiatku výroby v závode v Anglicku, ktorý by mal zabezpečovať leví podiel dodávok na zahraničné trhy (najmä do Severnej Ameriky). Japonský závod tak bude schopný zabezpečiť potrebný objem výroby pre domáci trh.



