Honda CR-V šiestej generácie bola predstavená.

Honda CR-V šiestej generácie bola predstavená.

13. júla 2022 0 Od spiatocka.sk

Zdalo by sa, že od premiéry vozidla Honda CR-V piatej generácie neuplynulo ani šesť rokov a už ho nahradil nový model. Prekvapenie? Akokoľvek, Japoncom sa nepodarilo udržať intrigy kvôli neplánovaným únikom patentových obrázkov a fotografií auta na webe, takže oficiálny debut dopadol skôr formálne. Áno a v dizajne nenastali žiadne revolúcie. Tvorcovia sa rozhodli neriskovať imidž svojho bestselleru na prioritnom americkom trhu. Presne povedané, práve dnes debutoval model pre USA a o niečo neskôr Honda predstaví verzie pre ďalšie trhy.

Honda CR-V

Interiér je do značnej miery zjednotený s rodinou hatchbackov a sedanov Civic. Palubná doska sa prakticky nelíši od ostatných modelov Honda. Použitý je rovnaký multimediálny systém so sedem alebo deväťpalcovým dotykovým displejom a hardvérovými tlačidlami. Tvorcovia sú veľmi hrdí na to, že pod krytom lakťovej opierky sa ukrýva deväťlitrová priehradka. Mimochodom najväčšia medzi vozidlami v tejto triede. Aj keď z hľadiska obloženia interiéru nové CR-V neprekvapí.

Platforma Hondy CR-V je rovnaká, no modernizovaná. So zmenou generácie CR-V pridalo na rozmeroch. Na dĺžku má auto 4694 mm (plus 69 mm v porovnaní s predchodcom, hoci rázvor sa zväčšil len o 40 mm), šírka karosérie je 1864 mm. (o 9 mm viac), výška – 1692 mm namiesto predchádzajúcich 1689 mm. Spoločnosť venuje pozornosť skutočnosti, že A-stĺpiky strechy sú posunuté dozadu, to znamená, že kapota sa predĺžila, celková silueta je chudšia a na dverách sú teraz nainštalované kryty bočných zrkadiel. Inžinieri navyše tvrdia, že torzná tuhosť karosérie sa zvýšila o 15 % a jemné doladenie podvozku umožnilo zvýšiť plynulosť jazdy (podľa Japoncov sprísnili aj zvukovú izoláciu ).

Pod kapotou, bohužiaľ, žiadne senzácie nenastali. Základným motorom pre dve lacnejšie výbavy v USA je stále 1,5-koňový turbomotor s výkonom 193 koní, ktorý je spárovaný s CVT a ako alternatíva bude hybrid s dvojlitrovým benzínovým motorom Atkinson. Výkon hybridného systému pre nové CR-V je však 207 koní a 335 Nm oproti 215 k a 315 Nm pre hybrid predchádzajúcej generácie. Pohon všetkých kolies je dostupný pre všetky modifikácie a vo vrcholnej verzii Sport Touring je zaradený do zoznamu základnej výbavy.

Honda CR-V

Mimochodom, bez ohľadu na konfiguráciu sa nové CR-V môže pochváliť desiatimi airbagmi, LED optikou, komplexom elektronických asistentov Honda Sensing so širokouhlou kamerou a radarom, systémom automatického brzdenia, rozpoznávaním dopravných značiek, monitorovaním mŕtveho uhla a jazdných pruhov, asistenčná funkcia jazdy z klesania, ako aj adaptívny tempomat. Vo väčšine úrovní výbavy má nové CR-V 18-palcové zliatinové disky, zatiaľ čo najvyššia verzia má 19-palcové. Okrem toho budú hybridy Sport a Sport Touring rozpoznateľné podľa agresívnejšieho bodykitu, tmavého dekoru a pravouhlých koncoviek výfuku.

Vozidlá Honda CR-V šiestej generácie sa budú vyrábať v Severnej Amerike až v troch závodoch. V štátoch Ohio a Indiana, ako aj v Kanade. Dodávky prvých áut sa očakávajú pred koncom leta, hybridné verzie prídu načas o niečo neskôr. Ceny nového CR-V budú oznámené bližšie k začiatku predaja.

Honda CR-V

Honda CR-V