Genesis predstavil pretekárske kupé a aktualizovaný elektrický sedan.
1. júla 2024Kórejská prémiová značka Genesis sa na autosalóne v Busane predviedla bez veľkých premiér, no aj tak ukázala nejaké novinky. Napríklad koncepčný crossover Genesis Neolun sa prvýkrát objavil pred kórejskou verejnosťou, ktorý mal svetovú premiéru pred pár mesiacmi v New Yorku.
Druhým vrcholom programu bolo veľkolepé kupé s dlhým názvom Genesis X Gran Racer Vision Gran Turismo Concept. Bol vytvorený pre videohru Gran Turismo, ale stále je zabudovaný do tela a je súčasťou pripravovaného radu „nabitých“ modelov s názvom Magma. Pôvodné kupé X Gran Berlinetta sa ukázalo koncom minulého roka, neskôr sa objavila verzia na počesť slávneho pretekára Jacqui Ickxa a teraz je hotový tretí exemplár s masívnym aerodynamickým bodykitom z uhlíkových vlákien.
Údajné technické špecifikácie sú takmer rovnaké ako pri základnom kupé X Gran Berlinetta. Vpredu v rámci rázvoru náprav bude motor Lambda II V6 s výkonom 882 koní a 1071 Nm a poháňa zadné kolesá. Pomáha mu elektromotor na prednej náprave, no oproti prvému konceptu produkuje 204 koní a 266 Nm, potom má pretekárska verzia 679 koní a 305 Nm. Celkový špičkový výkon hybridného pohonu je 1 561 koní a 1425 Nm.
Napokon, tretie predvádzacie auto je oveľa bližšie k montážnej linke a verejným komunikáciám. Ide o aktualizovanú verziu elektrického sedanu Genesis Electrified G80, ktorý sa pred tromi rokmi stal prvým elektromobilom značky. Prepracovaná verzia bola predstavená už v apríli na autosalóne v Pekingu, avšak v stave pred sériovou výrobou.
Po benzínových G80 získal elektrický sedan odlišné nárazníky, svetlomety s technológiou Micro Lens Array matrix a nové kolesá. Interiér má úplne novú palubnú dosku s jedinou širokouhlou OLED obrazovkou s uhlopriečkou 27 palcov. Ale hlavná vec je, že aktualizovaný Genesis Electrified G80 je prvým v rodine, ktorý má rázvor zvýšený o 130 mm: celý nárast smeroval do zadnej časti kabíny a teraz je vzdialenosť medzi nápravami 3140 mm. Pred dvoma rokmi spoločnosť Genesis vyrobila dávku podlhovastých automobilov pre summit G20, ale potom bola vložka väčšia (plus 217 mm) a takéto sedany sa nedostali do výroby.
Spolu s predĺženým rázvorom dostal elektromobil samostatné zadné sedadlá s elektrickým pohonom a centrálnou skriňou, ako aj servopohon zadných dverí. To znamená, že teraz je to prakticky výkonný sedan! Veď starší model Genesis G90 elektrickú verziu nemá a ani sa neočakáva. Technický obsah aktualizovaného elektromobilu zatiaľ nezverejnili, oznámilo sa len použitie novej trakčnej batérie štvrtej generácie a zvýšenie výkonovej rezervy. Začiatok predaja predĺžených sedanov Genesis Electrified G80 v Kórei je naplánovaný na august.