Ford Puma bude v ponuke aj ako elektromobil.
4. decembra 2024Ford má problémy s predajom svojich európskych elektrických vozidiel Explorer a Capri, postavených na platforme MEB koncernu Volkswagen. Kolínsky závod je kvôli útlmu odbytu nútený až do vianočných sviatkov striedať týždeň práce s týždňom odstávky. Ford však napriek všetkým problémom predstavil svoj tretí elektromobil pre Európu, kompaktný crossover Ford Puma Gen-E. Práce na ňom začali pred niekoľkými rokmi, takže na zrušenie projektu bolo neskoro.
Ide o úplne nezávislý vývoj vytvorený na základe Ford Puma, ktoré sa ukázalo byť veľmi populárne v Európe: minulý rok sa tu predalo 160 tisíc týchto áut, čo je rekord za celé obdobie výroby. Navonok sa úprava od základnej Pumy líši absenciou bežnej masky chladiča a na vzadu sa objavil mierne upravený spojler. Elektromobil má dve exkluzívne farby karosérie (žltú Electric a modrú Digital Aqua), ako aj vlastný dizajn kolies s priemerom 17 až 19 palcov. Udávaná svetlá výška bez zaťaženia je 157 mm.
Hlavnou novinkou v kabíne bol kompletne prepracovaný dvojúrovňový stredový tunel s kompaktným voličom prevodovky namiesto bežnej páky v benzínových verziách. Inak žiadne zmeny. V interiéri nájdeme 12,8-palcový displej prístroja, multimediálny systém Sync 4 s 12-palcovou obrazovkou a podporou bezdrôtových funkcií Android Auto a Apple CarPlay, ako aj minimum fyzických tlačidiel. Rovnako ako palivový model, aj elektrická Puma Gen-E sa môže pochváliť na svoju triedu úctyhodným objemom kufra (574 litrov pod policou a 1283 litrov so sklopeným zadným radom) a navyše je tu 43-litrová predná priehradka.
Pohon elektromobilu Ford Puma Gen-E tvorí elektromotor na prednej náprave (168 k, 290 Nm) a trakčná batéria s kapacitou 43 kWh. Základné SUV s pohotovostnou hmotnosťou 1488 kg dokáže zrýchliť na 100 km/h za 8 sekúnd a na jedno nabitie prejde 376 km. Pri výbere väčších 18-palcových kolies sa však dojazd zníži na 364 km a s 19-palcovými diskami je udávaný dojazd 347 km. Špičkový výkon jednosmerného nabíjania je 100 kW, doplnenie z 10 na 80 % bude trvať 23 minút. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 160 km/h.
Elektrické vozidlá Ford Puma Gen-E sa budú vyrábať v rovnakom závode v Rumunsku, kde sa vyrábajú konvenčné benzínové crossovery. Zároveň budú z Veľkej Británie dodané motorové moduly. V Nemecku bude elektrická Puma stáť od 36 900 eur, pričom dodávky prvých vozidiel sú naplánované na jar 2025. Pre porovnanie: benzínová verzia stojí od 28 900 eur, vrcholná hybridná verzia Puma ST bude stáť minimálne 40 600 eur.