Ford predstavil nový Transit Courier. Čo ponúkne?

Ford predstavil nový Transit Courier. Čo ponúkne?

7. apríla 2023 0 Od spiatocka.sk

Ford aktívne pretvára európsky rad kompaktných vozidiel. Pred rokom a pol bol predstavený nový Ford Tourneo Connect, teda klon modelu Volkswagen Caddy. Tento Connect je však ponúkaný len vo verziách pre cestujúcich s dvomi alebo tromi radmi sedadiel. A v segmente dodávkových vozidiel si Ford pripravil ďalšiu novinku. Druhú generáciu Transit Courier, ktorú vyvinuli vlastné inžinierske oddelenia v Nemecku, Anglicku a Turecku.

Bývalý Ford Transit Courier sa objavil pred desiatimi rokmi, ale v Rusku je takmer. Starý Transit Courier s dĺžkou 4160 mm vznikol na základe Fiesty a je s ňou široko zjednotený aj po dizajnovej stránke. Nový Transit Courier, aj keď si zachoval platformu Ford, sa stal výrazne väčším a priestrannejším. Dĺžka okamžite narástla na 4,4 m. Formálne teda nahradí aj mladšie verzie modelu Connect.

Objem nákladného priestoru sa generačnou výmenou zväčšil z 2,3 na 2,9 kubických metrov. Dĺžka korby narástla z 1621 na 1803 mm a šírka medzi podbehmi kolies z 1012 na 1220 mm, takže teraz Courier pojme dve štandardné europalety. V priečke medzi kabínou a nákladným priestorom sa objavil poklop. Sklopením sedadla spolujazdca môžete prepravovať predmety dlhé až 2,6 m.

Nový Ford Transit Courier je ponúkaný s benzínovým turbom 1.0 EcoBoost s výkonom 100 alebo 125 k, ako aj štvorvalcovým turbodieselom 1.5 EcoBlue (100 k). Prevodovka je šesťstupňová manuálna, ale pre verziu s výkonom 125 koní je možné prvýkrát objednať sedemstupňového „robota“ s dvoma spojkami.

Pripravený je aj elektrický Ford E-Transit Courier, v ktorom je na prednej náprave inštalovaný elektromotor s výkonom 136 koní a 290 Nm. Kapacita batérie a dojazd zatiaľ neboli zverejnené. K dispozícii je režim jazdy na jeden pedál, maximálna rýchlosť je 145 km/h. Výkon AC nabíjania je 11 kW a DC 100 kW. Elektrická verzia má predný batožinový priestor s objemom 44 litrov.

Čo sa týka základnej nosnosti, elektrický Courier je porovnateľný so spaľovacími verziami: 700 kg oproti 678 kg. Ale pre benzínové a naftové dodávky je možné objednať balík na zvýšenie zaťaženia až do 845 kg. Povolená hmotnosť ťahaného prívesu je 1100 kg pre dieselové verzie, 1000 kg pre benzínové verzie a len 750 kg pre elektrické.

E-Transit je ale zariadený elegantnejšie (modré auto na obrázkoch) a je bohatšie vybavený. Disponuje najpokročilejším mediálnym systémom Sync 4 s 12-palcovou obrazovkou, štandardnou spätnou kamerou, parkovacími senzormi, systémom bezkľúčového vstupu a elektromechanickou ručnou brzdou. Medzi možnosti patrí adaptívny tempomat a sada elektronických asistentov.

Prvé verejné predstavenie rodiny Ford Transit Courier sa uskutoční 18. – 20. apríla na výstave úžitkových vozidiel v Birminghame. Naftové a benzínové verzie sa budú dať objednať v lete a do predaja sa dostanú do konca roka, E-Transit vstúpi na trh až v roku 2024. Okrem dodávok budú k dispozícii aj verzie combi s dvoma radmi sedadiel a nákladným priestorom, ako aj terénne verzie Active, ale nehovorí sa o čisto osobných úpravách s „osobným“ prevedením. Podľa predbežných informácií zostanú v starej rodine, ktorá prejde rozsiahlym restylingom.

Ak sa starý Courier vyrába v Turecku, potom nový model získa rumunské povolenie na pobyt. Vozidlá sa budú vyrábať v rovnakom závode v Craiove, kde sa vyrábajú SUV Ford Puma. Tento podnik funguje od roku 2008, no minulý rok ho prevzal spoločný turecký podnik Ford Otosan.