Druhá generácia vlajkovej lode Cadillac CT6 je postavená na základe prvej generácie.

Druhá generácia vlajkovej lode Cadillac CT6 je postavená na základe prvej generácie.

29. mája 2023 0 Od spiatocka.sk

V Amerike bol predaj veľkého sedanu Cadillac CT6 pre nízky dopyt prerušený už vo februári 2020 a závod Hamtramck v Detroite, kde sa vyrábali CT6, bol premenený na výrobu elektrických vozidiel. Ale v Číne sa tento model predával dvakrát až trikrát lepšie a preto zostal v predaji. A teraz je Cadillac CT6 druhej generácie pripravený dokonca aj pre tamojší trh! Aj keď je spravodlivejšie považovať to za rozsiahlu modernizáciu.

Technický základ zostal rovnaký. Platforma Omega so zadným náhonom neprešla žiadnymi výraznými zmenami, dokonca zostal zachovaný aj rozmer rázvoru (3109 mm). Mimochodom, Cadillac CT6 zostal jediným sériovým modelom na tejto platforme. A ak mal v Amerike plne adaptívny podvozok, adaptívny mechanizmus riadenia a pohon všetkých kolies, tak v Číne nič z toho nie je. Nový sedan má jedine pohon zadných kolies a pružinové odpruženie s adaptívnymi tlmičmi.

Americký Cadillac CT6 bol vybavený motormi V6 a V8, ale autá čínskej výroby môžu mať iba dvojlitrový štvorvalec s turbom. Na sedan druhej generácie prešiel motor nezmenený. Motor série LSY produkuje 237 koní a 350 Nm. Rovnaký je aj desaťstupňový automat. Zaujímavosťou je, že brzdy sú značky Brembo.

Ani karoséria sa veľmi nezmenila. Navyše, ak pri predchádzajúcom modeli vývojári uviedli, že 64 % prvkov karosérie bolo vyrobených z hliníka, teraz sa tento podiel znížil na 58 %. Predná časť (vrátane nosníkov) sú stále celé hliníkové. Čo sa skutočne zmenilo, sú vonkajšie diely karosérie. Zvonku je Cadillac CT6 druhej generácie navrhnutý v sviežom štýle značky.

Strecha je viac zošikmená, zmenil sa tvar bočného presklenia, prepracoval sa dizajn svetiel. Zároveň sa celková dĺžka stroja nezmenila ani o milimeter. Rovnakých 5223 mm ako stroj prvej generácie. Sedan sa však rozšíril o 11 mm (1890 mm) a o 19 mm je nižší (1473 mm). Na výber sú stále kolesá s priemerom 18 alebo 19 palcov. A objem kufra sa symbolicky zväčšil z 503 na 508 litrov.

Interiér je úplne nový, podobnosť s predchádzajúcim modelom tu smeruje k nule. Zmenilo sa dokonca aj umiestnenie niektorých kľúčových prvkov: napríklad pravá páka je teraz zodpovedná za ovládanie prevodovky (namiesto voliča na stredovom tuneli) a ovládače elektricky ovládaných sedadiel sú umiestnené na dverách. Nový je volant s dotykovými a analógovými tlačidlami.

Pred vodičom je jediný 33-palcový displej (9K rozlíšenie) pre budíky a multimediálny systém. Najdrahšie verzie sú upravené semianilínovou kožou (čierna, béžová alebo červená) a drevenou dyhou s otvorenými pórmi. Príplatky zahŕňajú 1 400-wattový audiosystém AKG (predtým boli ponúkané reproduktory Bose), vnútorné spätné zrkadlo s integrovanou obrazovkou, dve sklenené časti v streche a poloautopilot Super Cruiser.

Čínsky Cadillac CT6 sa neoplatí považovať za plnohodnotné manažérske auto, kvôli príplatkovej výbave pre zadných pasažierov môže ponúknuť len tretiu zónu ovládania klimatizácie, stredovú lakťovú opierku a vyhrievané sedadlá. Medzi možnosťami nie sú žiadne oddelené sedadlá, elektrické operadlá, ventilácia (majú ju len predné sedadlá). Dokonca zmizli aj závesy z okien, ktoré boli predtým.

So zmenou generácie sa Cadillac CT6 stal o 50 kg ťažším. Pohotovostná hmotnosť základnej verzie je 1745 kg. Dynamické vlastnosti čínskeho sedanu sa však nezmenili. Zrýchlenie na „stovku“ trvá 7,47 sekundy a maximálna rýchlosť je 230 km/h. Dôležité ale je, že vlajková loď sa stala dostupnejšou. Ak si za predchádzajúci model v Číne pýtali aspoň 56 600 dolárov, tak nová stojí od 51 000. Predaj áut vyrobených spoločným podnikom SAIC-GM sa začne v Číne v júni, Cadillac však zatiaľ neplánuje export CT6.